Pavel Bejda vítězem jednoho závodu ve skupině 3, Jaroslav Prášek vládl divizi 2 i kategorii 5 mezi historiky. GT2 Motorsport zažil v Liberci další úspěšný víkend na českých vrších.
Bejda na svůj triumf dosáhl v sobotu. Šlo o jeho první vítězství za volantem nového vozu Porsche 911, do kterého přesedl letos. Druhého Michala Jindru porazil téměř o tři sekundy.
"S prvním dnem jsem velmi spokojen. Podle mě se to docela povedlo," měl Bejda radost ze svého výkonu.
Nebylo to ale jenom vítězství samotné, co ho v sobotu těšilo. Ve výsledkové tabulce všech účastníků bez ohledu na šampionát a třídu totiž obsadil 11. pozici. Za sebou přitom nechal i papírově rychlejší soupeře.
"Vítězství ve třídě je dobré, přece jen se ale koukáte po těch rychlejších. Každý, kdo závodí do vrchu, hodnotí celkový výsledek. Mně se podařilo překonat i jezdce, kteří závodí ve skupině 2 v silnějších a rychlejších autech," dodává.
V neděli už se Bejdovi na triumf navázat nepodařilo. Tentokrát mu Michal Jindra nadělil v součtu okolo dvou sekund. Pilot stáje GT2 Motorsport litoval špatně zvolených pneumatik.
"Dopředu jsem nasadil moc tvrdé pneumatiky. Kvůli tomu bylo auto nedotáčivé. Na poslední jízdu už jsem přezul. Sice jsem zrychlil, svou ztrátu už jsem ale vymazat nedokázal. Byla to moje chyba," litoval.
Po Liberci Bejda výrazně vylepšil svou pozici v průběžném pořadí šampionátu. Je totiž na druhém místě, odkud na vedoucího Michala Jindru ztrácí pouhé tři body.
GT2 Motorsportu dělal na severu Čech radost také Jaroslav Prášek s monopostem Chevron B42 F2. Ten už tradičně kraloval mezi historiky jak v kategorii 5, tak v divizi 2. V těchto hodnoceních letos zatím zaznamenal jen jedinou porážku. Došlo k ní v úvodním závodě prvního podniku v Brně, který pro něj skončil předčasně kvůli problémům s poloosou.
Kromě prvenství v historických hodnoceních byl ale Prášek potěšen i svými celkovými umístěními. Zatímco v sobotu byl čtrnáctý, v neděli sedmnáctý.
"Mezi těmi všemi novými vozy není něco takového vůbec špatné. Nikdy jsem nejel na vítězství v kategorii, ale na dobrý absolutní výsledek, vždy chci porazit pár nových aut," těšilo Práška, který na rychlé dráze nechtěl příliš riskovat.
"Jel jsem vcelku v klidu a na jistotou. Byl to tu ale opravdu mazec. Na dvou rovinkách jste jeli naplno, tedy přes 230 kilometrů za hodinu," popisuje.
Stáj GT2 Motorsport reprezentoval v Liberci také Ladislav Šuba. Ten ale ani jeden ze závodů po problémech nedokončil.
Již během nadcházejícího víkendu se uskuteční další měření sil českých vrchařů. V Ústí nad Orlicí bude na programu podnik Ústecká 21.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.