Petr Jurečka dosáhl na druhé místo mezi historiky, Tomáše Večerku připravila o stupně vítězů ve dvoukolkách smolná penalizace. Tak se stáj GT2 Motorsport rozloučila se sezonou při Mikuláš rallye ve Slušovicích.
"Pojali jsme to především jako zábavu," hodnotil v cíli své vystoupení Petr Jurečka, který se stříbrným výsledkem rozloučil se sezonou, v níž se stal mistrem republiky mezi historiky v kategorii 5. "Chtěli jsme pobavit diváky a poděkovat jim za to, že nám letos drželi palce. A to se povedlo. Sezonu jsme krásně zakončili. Nyní přejeme všem šťastné a veselé Vánoce a v novém roce hlavně zdraví, klid a pohodu," dodal Jurečka.
V úvodu musely být všechny posádky obezřetné. Podnik se sice nesl zejména v duchu exhibice a na jezdce čekaly jen tři průjezdy dvěma rychlostními zkouškami o celkové délce 24,30 kilometru, poté, co roztál sníh, byl ale mokrý asfalt.
"Na začátku ještě ležely na trati nějaké zbytky sněhu. Také se vytahalo hodně nečistot. Museli jsme proto jet s rozumem," přibližuje Jurečka podmínky.
Po úvodní ze tří "rund" patřilo Jurečkovi a jeho bratranci Pavlovi, kteří startovali s vozem Subaru Impreza 555, třetí místo. Před nim se nacházeli pouze Lumír Firla s Mitsubishi Lancer EVO III a Petr Pavlát s Toyotou Celica GT-4. Třetí rychlostní zkouška ale přinesla Pavlátův konec kvůli poruše turba, což Jurečkovi otevřelo cestu na druhé místo. To poté udržel až do cíle.
Jurečka tak konečně prolomil smůlu, která ho na Mikuláš rallye provázela v minulosti. Své premiérové vystoupení v roce 2017 nedokončil kvůli problémům s diferenciálem. Ročník 2018 mu přinesl mezi historiky čtvrtou příčku a loni opět neviděl cíl. V tomto případě ho zastavila převodovka.
Petr Jurečka sice startuje se Subaru Impreza 555 již od roku 2017, druhý reprezentant stáje GT2 Motorsport Tomáš Večerka se ale ve Slušovicích nemohl spoléhat na osvědčenou techniku. Vůbec poprvé totiž nastoupil se speciálem Opel Corsa Rally4. Do něj přesedá po dvou letech strávených za volantem Renault Clio Rally5.
Změna techniky byla znát od prvních chvil. "Oproti Cliu to byl obrovský rozdíl. V rychlosti, v brzdách, podvozkově a tak dále. Je to zkrátka úplně jiné auto," popisoval 21letý mladík, kterému četl rozpis jeho bratr Petr.
Ačkoli se Večerka s novým autem teprve sžíval, od začátku patřil k nejrychlejším vozům s pohonem dvou kol. Po polovině soutěže držel čtvrté místo. Rozestupy navíc byly velmi těsné. Na vedoucího Rafala Kreciocha ztrácel Večerka jenom 7,2 vteřiny, druhý Ondřej Studénka měl k dobru čtyři sekundy a náskok třetího Radka Jatla činil 3,9 vteřiny.
Čtvrtý test ale přinesl konec nadějí. Večerka totiž nedobrzdil a trefil retardér, což znamenalo trest 30 sekund. "Byla šance na vítězství, takže to samozřejmě trochu zamrzí," posteskl si. Situaci ale vzal sportovně. "Vlastně o nic nešlo. Chtěli jsme především vyzkoušet nové auto," dodal.
V cíli nakonec Večerkovi patřilo 17. místo celkově a šesté mezi dvoukolkami. Nebýt však penalizace, bylo by z toho třetí místo se ztrátou 4,1 sekundy na vítězného Radka Jatla a pouze s třídesetinovým mankem za druhým Rafalem Kreciochem.
S Opelem Corsa má Večerka příští rok v plánu především zahraniční starty. Letos se věnoval převážně seriálu Alpe Adria Cup, v jehož rámci absolvoval soutěže v Chorvatsku, Slovinsku a Rakousku. "Moc děkuji týmu GT2 Motorsport za podporu," uvedl na závěr.
Soutěže Mikuláš rallye Slušovice se Večerka letos zúčastnil podruhé. Výsledek z premiérového vystoupení v roce 2022 vylepšil. Tehdy skončil 24. celkově a 11. mezi dvoukolkami.
Foto: Rallyservice
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.