Solidní body s černou kaňkou. Sedlákovi s Odehnalem pokazila Podorlickou rallye tragédie

Jan Sedlák čtvrtý, Vladimír Odehnal pátý. Jezdci stáje GT2 Motorsport dosáhli při Podorlické rallye ve třídě A4 stejných výsledků jako v úvodním podniku a rozšířili tak své konto o další slušné bodové příděly. Jejich spokojenost s výsledky však zastiňuje nehoda Michala Fikejse, který na její následky zemřel.

"V cíli jsme o tom ještě nevěděli. Michal startoval daleko za námi a svým zraněním podlehl až v neděli ráno," zasáhla zpráva o tragédii Vladimíra Odehnala. Ten stejně jako jeho týmový kolega Jan Sedlák zažil smrtelnou havárii při svých závodech poprvé v životě.

K incidentu došlo v sobotu při druhém průjezdu úsekem Lipovka - Uhřínov. Ten měřil 10,41 kilometrů a Fikejs zde narazil do stromu. Na místě byl přítomen zdravotník a vzápětí na něj dorazili i členové složek integrovaného záchranného systému. Jezdec byl ihned přepraven do nemocnice, kde podstoupil operaci. Po ní se sice nacházel ve stabilizovaném stavu, v neděli ráno se ale jeho stav výrazně zhoršil a svým zraněním nakonec podlehl.

Informace o smrti soupeře pochopitelně zdrtila i Sedláka. "Když se něco takového stane, je to zkrátka hrozné," říká. Současně přiznává, že zlé tušení měl již v době, kdy byl Fikejsův nabouraný vůz dopraven zpět do servisu. "Vypadalo to, jako kdyby auto vůbec nemělo rám. Tušil jsem, že to asi nebude dobré," dodává.

Na dráze dvojice stáje GT2 Motorsport zopakovala výsledky z dubnové Rallye Králíky. Zatímco Sedlák zaznamenal se svým Subaru Impreza 22B STI čtvrté místo ve třídě A4, Odehnal skončil s Mitsubishi Lancer EVO IX pátý. Oba jezdci se vešli i do elitní desítky absolutní klasifikace. Zatímco Sedlák v ní obsadil šestou pozici, Odehnal desátou.

"Před soutěží jsem řekl, že umístění mezi nejlepší pěticí bude v takové konkurenci úspěchem. Jsme proto spokojeni. Navíc jsme získali další slušné body do šampionátu. Loni jsme touto dobou měli na kontě jenom dvě odstoupení, takže nyní je to výrazně lepší," pochvaloval si Sedlák.

V úvodu se zdálo, že by úspěšnější z dvojice stáje GT2 Motorsport mohl pomýšlet ještě na lepší výsledek. Páteční vesnickou superspeciálku z Trnova do Houdkovic, která měřila 1,7 kilometrů, totiž dokončil na třetí pozici celkově a na druhé ve třídě A4.

"Přiznám se, že podobné rychlostní zkoušky nemám moc rád. Něco takového je hezké spíše pro fanoušky než pro jezdce. Na takových krátkých vložkách totiž ani nemůžete pořádně zahřát pneumatiky a nejede se vám snadno," uvedl Sedlák. Jinak se mu ale soutěž moc líbila. "Pořadatelé nám opět nachystali krásné trasy. Tato soutěž patří mezi mé oblíbené," dodává.

Oba závodníci se museli při Podorlické rallye vypořádat s nesnadnou výzvou. Nenastoupili totiž se svými standardními spolujezdci, kteří se soutěže nemohli zúčastnit. Zatímco po boku Sedláka nahradil Jiřího Katrňáka František Gahura, Odehnalovi četl rozpis Tomáš Bílek. Sladit se narychlo s novými parťáky nebylo pro ani jednoho snadné.

"Pro Tomáše to bylo náročné, ale dá se to pochopit, navigoval poprvé v životě," měl pro svého parťáka pochopení Vladimír Odehnal. Ne vždy mu ale něco takového hrálo do karet. "Občas jsem zkrátka musel věřit sám sobě a jet na oči, což samozřejmě bylo znát na časech," vysvětluje.

Českomoravský pohár v rallye pokračuje o víkendu 21.-22. června. Na programu bude Radouňská rallye.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.