Jaroslav Prášek zažil při legendárním podniku Ecce Homo ve Šternberku další vítězný víkend ve vrchařském mistrovství republiky historiků. Uspěl navíc i v evropské konkurenci, kde bral celkové druhé místo.
Po skončení podniku si Prášek pořádně oddechl. Cesta za zmíněnými výsledky totiž nebyla snadná. Jeho monopost Chevron B42 F2 totiž zlobily technické problémy.
„Rozsypal se nám rozdělovač a museli jsme tak udělat provizorní úpravy. Nevěděl jsem, jestli zvládnu dojet až do cíle, ale podařilo se mi to, a to navíc ještě docela dobře,“ přiznává.
Kvůli těmto potížím nezažil Prášek ani jednu ideální závodní jízdu: „V úvodní jízdě jsem zajel celkem špatný čas, auto totiž moc nejelo. Před druhou jízdou jsem ale přišel na to, co je špatně. Palec v rozdělovači byl úplně vymletý a posunul se. Tím pádem to neházelo jiskru tam, kde mělo, místo toho se to přesouvalo. Palec jsme tam proto provizorně nalepili a ještě jsem na něj naletoval kousek plíšku, aby to zasahovalo do správného kontaktu,“ vysvětluje Prášek.
Ani druhá jízda ovšem neprobíhala hladce. Tentokrát šlo ale o jiný druh problému.
„Motor fungoval špičkově, jakmile jsem ho ale dostal do omezovače, tak mi úplně zhasl. Klidně jsem tedy jel i sto metrů bez motoru. Pak se najednou ozvala rána, z výfuku vyletěly plameny a auto zase jelo. Něco takového se mi přihodilo asi třikrát, než jsem na to přišel. Pak už jsem jel na menší otáčky,“ popisuje druhou jízdu.
I přes to všechno dokázal Prášek vyhrát celkové pořadí mistrovství republiky historiků, kategorii 5 a divizi 2. Z mistrovství Evropy si navíc odnesl stříbro, když nestačil pouze na italského jezdce Piera Lottiniho s Osellou PA9/90. V kategorii 5 a třídě E3 byl ovšem nejrychlejší.
Zatímco Jaroslav Prášek se radoval z vítězství, Pavel Bejda ze Šternberku takto spokojen neodjížděl. Druhý muž průběžného pořadí skupiny 3 totiž tentokrát obsadil čtvrté místo a na stupně vítězů se tak nepodíval. Mrzela ho především první jízda.
„Soupeři přede mnou explodoval motor. Museli jsme proto více než hodinu čekat na start. Žádnou zásadní chybu jsem sice neudělal, časově to ale bylo špatné,“ vysvětluje.
Se druhou jízdou už byl o poznání spokojenější: „V ní jsem to napravil a zajel jsem hodně dobrý čas. Kdybych takový čas zajel i při první jízdě, možná by to stačilo i na první místo,“ mrzelo ho.
V průběžném pořadí skupiny 3 drží Bejda i nadále druhé místo. Jeho ztráta na Michala Jindru, který ve Šternberku vybojoval stříbro, ale narostla na 27 bodů.
GT2 Motorsport reprezentoval ve Šternberku také Ladislav Šuba. Ten skončil ve skupině 1 devátý jak v rámci mistrovství republiky, tak v mistrovství Evropy.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.