Jaroslav Prášek opět dominoval mezi historiky divizi 2 a kategorii 5, Pavel Bejda si i navzdory nehodě připsal dva stříbrné výsledky ve skupině 3 a Ladislav Šuba konečně vyřešil své technické potíže. Jezdci stáje GT2 Motorsport čelili při podniku Ústecká 21 řadě překážek, nakonec z toho ale byl další úspěšný víkend.
Největší radost týmu udělal Jaroslav Prášek. Pilot startující s monopostem Chevron B42 F2 totiž již tradičně kraloval mezi historiky kategorii 5 i divizi 2. V těchto hodnoceních zvítězil jak v sobotu, tak i v neděli. To znamená, že z úvodních osmi závodů letošní sezony nevyhrál jenom jeden. Při úvodním klání v Brně ho totiž vyřadil problém s poloosou.
"Jsem moc spokojen. Zajížděl jsem dobré časy. Zkrátka jako před dvaceti lety. Porazil jsem i několik nových aut," byl spokojen Prášek, kterého nezastavilo ani neoptimální nastavení převodů.
"Převody jsem neměl nastavené ideálně. Tím pádem jsem mohl být rychlejší. Když jsem vyjížděl z vracáku na dvojku, tak jsem byl pomalý," vysvětluje.
Kromě jízdy samotné si Prášek užíval i atmosféru podniku: Divácká kulisa byla skvělá, organizace špičková. Navíc jsme neměli žádný problém a všechno fungovalo na výbornou," pochvaloval si.
Nechybělo mnoho a GT2 Motorsport mohl oslavovat vítězství i ve skupině 3. Zde totiž opět zářil Pavel Bejda. Ten se v obou jízdách přetahoval o vítězství s Michalem Jindrou. V prvním závodě mu podlehl o pouhých 65 tisícin sekundy.
"První den byl povedený. Škoda, že mě Michal tak těsně porazil," mrzela závodníka s vozem Porsche 911 těsná porážka.
Slibně začal Bejda i v neděli. V úvodní jízdě byl totiž nejrychlejším účastníkem skupiny 3. Michala Jindru porazil téměř o sekundu. Pak ale přišla druhá jízda a v ní komplikace. Tou byl náraz do svodidel.
"První jízdu jsem zajel hodně rychle a v té druhé jsem se samozřejmě chtěl ještě zlepšit. Zkrátka jsem se snažil až moc a byl příliš rychlý," vysvětloval svůj incident.
V závěrečné třetí jízdě se Bejdovi zadařilo více než v té druhé. Na svůj výkon z úvodního pokusu už ale nenavázal. Byl téměř o tři sekundy pomalejší.
"Už jsem zkrátka nedokázal být tak rychlý. Když člověk nabourá, tak už se nedokáže úplně dobře koncentrovat. Navíc jsem přezul na nové gumy, které jsem předtím neměl vyzkoušené. Jel jsem zkrátka na jistotu, nechtěl jsem riskovat další náraz," říká.
I přesto ale Bejda zopakoval druhou pozici ze soboty. Toto umístění mu stále patří i v průběžném pořadí skupiny 3. Za Michalem Jindrou zaostává o 17 bodů.
Spokojen mohl z Ústí nad Orlicí odjíždět i Ladislav Šuba. Ten se svým vozem BMW M3 zahájil letošní program o týden dříve v Liberci. Tento podnik ale nedokončil kvůli technickým potížím spojeným s novou sekvenční převodovkou. Kvůli nim nedokončil ani sobotní závod v Ústí nad Orlicí. V neděli už se ale vše podařilo vyřešit a šternberský jezdec se umístil ve skupině 1 na čtvrtém místě.
"Jsem moc spokojen. Všechno funguje a už se těším na Šternberk. Člověk se alespoň pořádně sveze a už nebude muset přemýšlet nad technickými problémy. Věřím, že díky sekvenční převodovce můžeme o hodně zrychlit," je Šuba optimistou před dalšími závody.
V mistrovství republiky letos Šubu uvidíme během nadcházejícího víkendu ve Šternberku a poté už jen ve Vrbnu pod Pradědem, kde se bude závodit od 15. do 16. července. Ve zbytku roku se totiž chce věnovat zejména mistrovství Evropy. Tam odjede závěrečných pět podniků. Budou jimi Coppa Paolino Teodori v Itálii (16.-18. června), polská Limanowa (30. června - 2. července), švýcarské St. Ursanne - Les Rangiers (18.-20. srpna), slovinská Ilirska Bistrica (1.-3. září) a poté Buzetski Dani v Chorvatsku (15.-17. září).
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.