Na pódiu i s rozbitým chladičem. Bejda se ve Vrbně úspěšně porval se zlobící technikou a stále může snít o titulu

Třetí místo v sobotu navzdory problémům s chladičem, druhá příčka v neděli. Pavel Bejda patřil i při předposledním podniku letošního mistrovství republiky v závodech do vrchu ke špičce skupiny 3 a i před finálovým kláním stále může pomýšlet na titul.

Ačkoli na konci víkendu se mohl Bejda radovat ze dvou pódiových umístění, začátek podniku pro něj nebyl ani zdaleka tak dobrý. Jeho Porsche 911 totiž bylo sužováno technickými potížemi.

"V prvním tréninku mi praskl chladič. Jelikož jsem ale potřeboval odjet druhý trénink, museli jsme chvátat a opravit ho jen provizorně. Šlo nám o minuty," popisuje hektický vstup do soboty.

Chladič Bejdu nepřestal zlobit ani ve zbytku dne. I přesto ale dokázal v obou sobotních jízdách zajet třetí čas v rámci skupiny 3. Bronzovou příčku obsadil i celkově a měla pro něj cenu zlata.

"Byl jsem za to rád. Více jsem totiž opravoval než jezdil. Z chladiče pořád tekla voda," přiznává.

Do rána už se naštěstí podařilo auto opravit. Navíc přišel déšť, který Bejdovi vyhovuje. Výsledkem tentokrát byla druhá příčka ve skupině 3.

Kvůli dešti se úvodní dvě závodní jízdy konaly na mokré trati. Pro tu třetí už sice bylo převážně sucho, místy se ale na dráze stále nacházely mokré části. Suché pneumatiky sice byly lepší volbou z hlediska rychlosti, ne všude to ale na nich bylo úplně  bezpečné. O tom se přesvědčil i sám Bejda.

"V poslední zatáčce se mi to málem vymstilo. Dostal jsem velký smyk a byl jsem rád, že jsem to vůbec ustál," přibližuje krizovku ze závěru víkendu.

Před posledním podnikem letošní sezony, který se uskuteční o víkendu 19.-20. srpna v Lanškrouně, stále Bejda může snít o zisku titulu ve skupině 3. Jeho ztráta na vedoucího Michala Jindru totiž zůstává stejná jako před víkendem - 29 bodů. Lídr průběžného pořadí si totiž z Vrbna pod Pradědem odnesl stejně jako Bejda druhé a třetí místo.

Šuba si potvrdil správnou cestu

Se svým výkonem na Vrbenském vrchu byl spokojen i druhý jezdec stáje GT2 Motorsport Ladislav Šuba. Šternberský závodník zaznamenal ve skupině 1 šestou, respektive sedmou příčku.

"S našimi výsledky jsme spokojeni, protože máme dost silné a kvalitní soupeře, kteří nám nedávají nic zadarmo," odjížděl se vztyčenou hlavou.

Sobota Šubu potěšila zejména proto, že se u něj obešla bez potíží. Kvůli vysokým teplotám šlo totiž o den, který byl náročný nejen pro jezdce z pohledu fyzické kondice, ale také pro auta. A Šuba si potvrdil, že se na jeho BMW M3 skutečně podařilo vyřešit nedávné technické potíže, které byly spojeny zejména s novou sekvenční převodovkou.

´"Pro závodní auta jsou vysoké teploty opravdu velký test. A my jsme si ověřili, že vše funguje, jak má," těšilo ho.

V nedělním závodě možná mohl dopadnout ještě o něco lépe. Pro závěrečnou jízdu se ale rozhodl neriskovat poškození vozu a ačkoli rychlejší volbou byly suché pneumatiky, jezdec GT2 Motorsportu zůstal na mokrých.

"Přemýšleli jsme, jestli nepřezujeme na suché. Uvědomili jsme si ale, že část trati vede pod stromy. Proto jsme raději zůstali na mokrých. Hlavně jsme chtěli bez komplikací dojet," vysvětluje.

Případné poškození vozu by se Šubovi rozhodně nehodilo. Stále má totiž před sebou tři starty v mistrovství Evropy. Zatímco prvním z nich bude v termínu 18.-20. srpna švýcarský St. Ursanne - Les Rangiers, následovat budou GHD Ilirska Bistrica (1.-3. září) ve Slovinsku a Buzetski Dani (15.-17. září) v Chorvatsku.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.