GT2 Motorsport na Vrbenském vrchu ve dvou. Bejda pokračuje v boji o titul, Šuba chce zrychlit

Pavla Bejdu čeká další dějství boje o titul ve skupině 3, cílem Ladislava Šuby je zrychlit oproti loňskému roku. Stáj GT2 Motorsport se chystá na Vrbenský vrch, který bude předposledním podnikem letošního vrchařského mistrovství republiky.

Bejda závodí se svým současným vozem Porsche 911 první sezonu. A jeho premiérový rok s tímto autem zatím nelze označit jako nepovedený. Ve skupině 3 totiž chyběl na stupních vítězů pouze při prvním závodě na Masarykově okruhu v Brně. Poté se mu vždy podařilo dostat mezi nejlepší trojici a první libereckou jízdu dokonce vyhrál. I díky této konzistenci může před dvěma posledními podniky sezony stále snít o zisku titulu. V průběžném pořadí mu patří druhé místo a za vedoucím Michalem Jindrou zaostává o pořád hratelných 27 bodů.

Před podnikem Vrbenský vrch ale Bejda přiznává, že místní trať nepatří k jeho nejoblíbenějším: „Nemůžu říct, že bych ji měl úplně v oblibě. Na druhé straně je to ale zkrátka trať, takže je třeba se s ní poprat,“ říká.

Vrbenskou trať považuje za různorodou: „Je spíš technická a užší. Jsou zde ale také rychlé pasáže. Je to specifická trať, která se jen těžko přirovnává k některé další,“ dodává.

S cílem získat dobrý výsledek přijíždí Bejda do Vrbna pod Pradědem i přesto, že ji pro svůj vůz nepovažuje za zrovna dvakrát vhodnou: „Jsou tu krátké úseky, což je vhodné spíše pro auta, která jsou lehčí a lépe ovladatelná. Také je tu retardér, který moc v oblibě nemám. Chápu, proč tam je, bez něj bychom dosáhli na konci rovinky až příliš vysoké rychlosti. Moc rád ho ale nemám,“ vysvětluje.

Povzbuzený Šuba

GT2 Motorsport bude mít zastoupení i ve skupině 1. Postará se o něj Ladislav Šuba s vozem BMW M3. Jeho vztah k vrbenské trati je jiný než u Bejdy.

„Trať ve Vrbně je sice dost rychlá a také nevypočitatelná, patří ale mezi mé oblíbené. Nejenom díky organizaci, ale také díky tomu, že ji máme v podstatě za barákem,“ říká šternberský závodník.

Šuba přijíždí na Vrbenský vrch v dobré náladě. V úvodu sezony ho totiž trápily technické problémy, které byly spojeny zejména s novou sekvenční převodovkou. Před dvěma týdny při závodech evropského šampionátu v polské Limanowě ale pocítil v tomto směru zlepšení.

„Zdá se, že jsme vyřešili všechny technické problémy a že jsme na Vrbenský vrch připraveni. Doufám, že se nám také podaří zrychlit v porovnání s předchozími ročníky,“ přeje si.

Loni Šubovi přineslo Vrbno pod Pradědem dvě druhá místa ve skupině 1. Je si však vědom toho, že letos bude něco podobného těžší.

„Konkurence je letos mnohem větší. Pokusíme se ale zabojovat o co nejlepší umístění. Uvidíme, co nám technika dovolí,“ říká.

Podnik Vrbenský vrch se bude tradičně skládat ze dvou závodů. Součástí toho sobotního budou dvě jízdy. Zatímco první začne ve 13:00 hodin, druhá v 15:00. Do konečného pořadí se jezdcům bude započítávat součet obou časů. V neděli budou na programu hned tři jízdy. První začne v 10:00, druhá ve 13:00 a závěrečná v 15:00. Tentokrát se ale jezdcům započte pouze součet nejlepších dvou.

Součástí sestavy GT2 Motorsportu bývá obvykle i Jaroslav Prášek, který závodí mezi historiky s monopostem Chevron B42 F2 a momentálně dominuje divizi 2. Ve Vrbně pod Pradědem ale ze zdravotních důvodů nenastoupí.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.