Rieger jede na Pannonia Ring zužitkovat zkušenosti. Klíčové budou pneumatiky

Využít větších zkušeností v porovnání s hlavním konkurentem, pošetřit pneumatiky a v nejlepším případě dosáhnout na další vítězství. S těmito ambicemi míří Honza Rieger na předposlední letošní podnik seriálu Hankook Carbonia Cup, jehož dějištěm bude maďarský Pannonia Ring.

„Pro nás jde o jeden z nejkrásnějších okruhů v kalendáři. Vždy nám to tu svědčilo, zvláště když jsme jezdili se slabším autem,“ popisuje Rieger svůj pozitivní vztah k okruhu.  

Na Pannonia Ringu už toho sice Rieger odjel hodně, letošní vystoupení ale pro něj přesto bude v něčem nové. Vůbec poprvé si zde totiž zazávodí s monopostem formule Renault. Do něj přesedl letos z vozu Gloria C8F, ve kterém se celkem šestkrát stal v Hankook Carbonia Cupu celkovým vítězem mezi formulemi.

„Bude to pro nás trochu neznámá. Snad nám to ale bude vyhovovat,“ doufá.

Ačkoli při srpnovém podniku na Slovakia Ringu se Rieger dočkal za volantem formule Renault prvního vítězství, ve většině letošních závodů skončil druhý. Stříbrná pozice mu proto patří i v průběžném pořadí třídy D4, kde ztrácí 20 bodů na vedoucího Jana Wagenknechta. Do Maďarska ale přijede v porovnání se svým konkurentem v o něco lepší pozici.

„Pokud vím, tak pro Honzu to bude úplně nový okruh, na kterém ještě nejel. Snad se nám tedy této výhody podaří co nejvíce využít,“ vysvětluje Rieger.

Tentokrát na závodníky čeká o poznání jiná výzva než před měsícem na Slovakia Ringu. Pannonia Ring je totiž technickým a úzkým okruhem, na kterém není mnoho příležitostí pro předjíždění. Na trati nenajdeme ani mnoho dlouhých rovinek, kde by bylo možné využít větrného pytle a vyvézt se za soupeřem. Z toho vyplývá, že velmi důležitá bude kvalifikace. Ještě větší roli ale dost možná sehrají pneumatiky.

„Nejspíše bude horko. Na takovém technickém okruhu navíc budou pneumatiky trpět. Možná proto bude lepší pošetřit gumy pro závod a za tímto účelem i obětovat kvalifikaci,“ přemítá Rieger.

Ještě před ostrými jízdami dostanou piloti v Maďarsku k dispozici tři dvacetiminutové tréninky. Ty se uskuteční od 9:00, 10:20 a 11:40 hodin. Kvalifikace přijde na řadu ve 14:00 a závodit se začne přesně o dvě hodiny později.

Foto: Rieger Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.