Poslední vrchařské Brno: Jiří Mičánek pojede doma o titul vicemistra

Vyhrát, zajistit si vicemistrovský titul. To jsou cíle Jiřího Mičánka jr. na víkendový poslední podnik letošního Mistrovství ČR v závodech do vrchu. Legendární Brněnský drak podruhé v sezoně zavítá do Brna na Masarykův okruh.

Jarní první podnik Jiří Mičánek ovládl, ve všech dalších závodech, kterých se se svým týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra zúčastnil, pak skončil druhý. To je důvod, proč může pomýšlet na titul vicemistra České republiky, i když se zúčastnil jen poloviny sezony.

 „Vrchy jsou pro mě hlavně zpestření k našemu závodnímu programu v Lamborghini Super Trofeo Europe. Původně jsem vůbec nepřemýšlel, že bych mohl jet takto vysoko. Ale když ta možnost je, určitě budu chtít uspět,“ nastínil závodník a manažer týmu. Ten letos absolvoval tři podniky – kromě jarního Brna se představil i na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou a na Ústecké 21 v Ústí nad Orlicí.

Vicemistrovská matematika je jednoduchá – Mičánek je nyní na druhém místě za Markem Rybníčkem, který už má titul jistý. Naopak dva body za brněnským závodníkem je Martin Jerman, který jede stejně jako Jiří Mičánek s Lamborghini Huracán. O titulu vicemistra se tedy rozhodne v přímém souboji obou pilotů.

Všechny závodníky čeká jízda z nejnižšího bodu Masarykova okruhu – ovšem opačným směrem, než se na trati běžně závodí. Startuje se ze Schwantzovky a jezdci překonají na necelých dvou a půl kilometrech převýšení 73 metrů. „Masarykův okruh znám nazpaměť do posledního obrubníku v běžném režimu po směru hodinových ručiček. Tento formát s otočenou tratí je zajímavým zpestřením,“ říká Mičánek. Na start by se mohlo postavit až dvě stě závodníků.

Pilot se navíc těší, že letos potřetí si jeho tým zazávodí na domácí trati. „Letos nám to vyšlo skvěle, dvakrát pojedeme vrchy, jednou zónové mistrovství na okruzích FIA CEZ. Z obou víkendů, které jsme tu jeli, máme nějaké vítězství, tak na to teď budeme chtít navázat,“ říká Jiří Mičánek.

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.