Bronzový Laudon. Karel Stehlík odjížděl z Albrechtic po vydařeném závěru

Dvakrát třetí ve třídě E1+2000/4WD a na závěr dokonce nejrychlejší čas. Takový byl výkon Karla Stehlíka při podniku Albrechtický kopec, který se uskutečnil v rámci seriálu Maverick Hill Climb Czech.

„Za mě jsme předvedli maximum možného,“ hodnotil v cíli své vystoupení Stehlík, který byl rovněž spokojen s fungováním svého speciálu Mitsubishi Lancer EVO X. Za jeho volantem se letos na českých kopcích objevuje premiérově. „Na funkčnost auta už jsem si zvykl a teď už můžeme začít ladit drobnosti, abychom ho pro příští rok ještě více zrychlili. Technika teď funguje na sto procent,“ těší ho.

V sobotním závodě dovedly Stehlíka k bronzovému výsledku dva vyrovnané výkony. Při prvním pokusu zdolal rychlou trať v Albrechticích u Lanškrouna v čase 1:47,70. Už ten ho zařadil na třetí pozici. Ve druhé jízdě pak svou bronzovou pozici potvrdil poté, co nepatrně zrychlil na 1:47,60. Součet těchto dvou časů stačil Stehlíkovi nejenom na třetí místo ve třídě, ale také na šestou pozici absolutně.

Neděle ovšem začala pro Stehlíka komplikovaněji. První pokus absolvoval v čase 1:48,26, což v tu chvíli znamenalo jenom čtvrté místo. O slovo se totiž přihlásily potíže s vozem. „Objevily se problémy s geometrií. Musel jsem chytat auto i na rovině,“ popisuje Stehlík své trápení.

Situace se ale otočila k lepšímu. Před druhými pokusy totiž mechanici upravili na Stehlíkově voze geometrii. Nejdříve z toho byl čas 1:47,03 a v závěrečné třetí sérii přišlo ještě výraznější zrychlení – zkušený český vrchař podal výkon v hodnotě 1:45,83 a v rámci své třídy byl nejrychlejší. Součet dvou nejlepších výkonů znamenal, že si Stehlík odnášel další třetí místo a opět se podíval na stupně vítězů. Celkově byl klasifikován jako pátý.

„Kluci mi před druhou jízdou nastavili geometrii tak, jak mi to vyhovuje. Ve třetí jízdě to bylo vidět. Auto se zklidnilo a já si to maximálně užíval,“ pochvaloval si.

Nyní už tým KV Motorsport upíná svůj zrak ke svému dalšímu startu. O víkendu 5.-7. září se představí ve slovenských Hutech.

Foto: KV Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.