Třetí místo ve třídě Pro-Am. Posádce stáje ISR ve složení Libor Milota a Filip Salaquarda se při sobotním závodě International GT Open v Barceloně podařilo prolomit letošní smůlu a po skvělé stíhací jízdě se prodrala až na stupně vítězů.
„Jsme šťastní jako blázni,“ neskrýval Libor Milota nadšení po dojezdu do cíle. „Už jsem se skoro smiřoval s tím, že letošní sezonu zakončíme bez bodů. Nakonec jsme ale vybojovali pódium. Jsem moc spokojený a mám radost. Všem patří ohromné poděkování,“ dodává jablonecký jezdec.
Pro první barcelonský závod se stáj ISR rozhodla použít stejnou strategii jako před dvěma týdny na Red Bull Ringu. Navzdory tomu, že většina posádek nasadila do první kvalifikace rychlejšího jezdce ze své dvojice, u českého týmu šli odlišnou cestou.
Do bitvy o startovního pozice ISR vyslalo Milotu jakožto držitele bronzové licence. Ten skončil ve své třídě jako osmý, mnohem důležitější ale bylo, že před ním se umístili pouze jezdci se zlatou nebo stříbrnou licencí. To dávalo ISR výhodu pro druhou polovinu závodu. Po střídání totiž měli u většiny týmů usednout za volant pomalejší jezdci, kdežto Milota se chystal pustit za volant papírově silnějšího Salaquardu.
Aby taktika zafungovala, bylo v prvním úseku potřeba minimálně udržet startovní pozici. A Libor Milota splnil svůj úkol na výbornou. „Podařilo se mi předjet další dvě auta, z toho jedno patřilo do třídy Pro-Am. Filipovi jsem tak předával vůz jako sedmý, což byla velmi slibná pozice,“ pochvaloval si.
Salaquarda poté na jeho tažení navázal. Úspěšně se probíjel startovním polem a v cíli z toho byl suverénně nejlepší výsledek sezony – třetí místo ve třídě Pro-Am a 13. pozice absolutně v konkurenci 34 vozů.
„Je to naprosto úžasný výsledek. Máme obrovskou radost, sami tomu nemůžeme uvěřit. Je to pro nás skoro jako vítězství,“ radoval se Filip Salaquarda, který vyzdvihl rovněž svého parťáka. „Libor zajel skvělou kvalifikaci a opět ukázal velký pokrok. V závodě pak zajížděl skvělé časy a získal další dvě pozice, což bylo vynikající,“ chválil.
Salaquarda rovněž zdůrazňuje, že sobotní výsledek stáje ISR rozhodně není dílem šťastné souhry náhod. „Nikdo před námi neodstoupil a na trať nevyjel ani jednou zpomalovací vůz. Toto třetí místo jsme si zkrátka poctivě vybojovali na závodní dráze,“ podotýká.
O třetí místo se museli Filip Salaquarda s Liborem Milotou obávat až do posledních metrů. V závěru totiž první jmenovaný čelil nátlaku ze strany Karola Basze. Jezdec stáje Olimp Racing startoval stejně jako česká dvojice s Audi R8 LMS. V něm se střídal s Mateuszem Lisowskim.
„Poslední dvě kola jsme spolu bojovali. Bylo to náročné,“ přiznává Salaquarda. Souboj s polským jezdcem mu komplikoval mimo jiné kontakt se soupeřem, který ho potkal těsně po střídání. „Byl to menší incident. Já byl na vnitřku a on mi to zavřel. Dotkl jsem se ho předním kolem a asi jsem trochu poškodil rameno. Auto bylo od té doby nervózní, časy šly dolů a zejména ke konci jsme s tím hodně zápasili,“ vysvětluje.
K bronzovému výsledku přispěli výraznou měrou také mechanici. „Kluci měli nejrychlejší zastávku z celého pole. Předvedli skvělý výkon, klobouk dolů před nimi,“ oceňuje své parťáky Libor Milota.
Sobotní třetí místo ve třídě Pro-Am není pro ISR pouze prvním letošním pódiem, ale také vůbec prvním bodovaným výsledkem. K němu už sice byla stáj v předchozích závodech velmi blízko, slibně rozjeté závody jí ale často zhatila smůla. Za zmínku stojí například květnový první závod na Hockenheimringu, kde se Milota se Salaquardou nacházeli na třetí pozici. Nakonec ale museli odstoupit po kolizi.
Pro Libora Milotu je barcelonské pódium prvním v International GT Open. U Filipa Salaquardy je ovšem situace trochu jiná. Na stupně vítězů se totiž v této sérii podíval již během ročníku 2013, kdy zde absolvoval dva podniky s vozem Ferrari 458 Italia stáje AF Corse. Při posledním závodě sezony, který se shodou okolností konal také v Barceloně, obsadil spolu s Fabiem Onidim třetí příčku v rámci třídy GTS.
V neděli budou mít u ISR další šanci uspět. V 9:30 hodin se uskuteční kvalifikace pro druhý závod. Ten poté odstartuje ve 13:20 a potrvá 60 minut.
Foto: International GT Open
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.