Bronzový úspěch a dva body k tomu. ISR prožilo v Barceloně nejlepší víkend sezony

Skvělé třetí místo v sobotním závodě, další body za sedmou pozici v neděli. Posádce stáje ISR ve složení Filip Salaquarda a Libor Milota se při předposledním letošním podniku seriálu International GT Open v Barceloně konečně podařilo prolomit smůlu a proměnit rychlost v odpovídající výsledky.

„Byl to pro nás skvělý víkend. Jsme velice spokojení a budeme doufat, že na této vlně nějakou dobu zůstaneme,“ hodnotí španělské vystoupení s úsměvem na tváři Libor Milota, který chválí celý tým. „Všichni odvedli vynikající práci. Filip zvládal držet krok se špičkou a já se nebojím říct, že jsem byl tento víkend nejrychlejším jezdcem s bronzovou licencí. Po celý víkend jsme měli slušnou rychlost a konečně jsme ukázali náš potenciál,“ dodává jablonecký závodník.

Milotova slova potvrzuje také Filip Salaquarda. „Byl to náš nejlepší víkend v sezoně. Auto fungovalo skvěle a rozhodně se nám podařilo udělat pokrok,“ pochvaluje si zkušený jezdec.

Nejlepší moment víkendu zažilo ISR už v sobotu. Zde tým položil základy k úspěchu již v kvalifikaci. Během ní se Liboru Milotovi podařilo zajet osmý nejrychlejší čas v rámci třídy Pro-Am. To dávalo stáji velkou naději. Milotu totiž v rámci jeho kategorie porazili pouze závodníci se zlatou nebo stříbrnou licencí. Něco takového stavělo ISR do výhody zejména pro druhou polovinu závodu, kdy se naopak očekávalo, že Filip Salaquarda bude nahánět papírově pomalejší závodníky.

Zvolená strategie skutečně přinesla ovoce. Milota se totiž již během úvodního úseku posunul na sedmou pozici a Salaquarda poté pokračoval ve stíhací jízdě, kterou nakonec zakončil na třetí příčce ve své třídě. Tím pro stáj ISR vybojoval nejenom první letošní pódium, ale také premiérové body, v jejichž získání dosud českému týmu bránila série smolných událostí.

Bronzovým výsledkem úspěšný víkend českého týmu neskončil. Na body to totiž vyšlo i v neděli. Filip Salaquarda se sice v rámci třídy Pro-Am kvalifikoval jako desátý, již v úvodu se ale posunul dopředu a bylo jasné, že ani tentokrát nemají u ISR v úmyslu odejít s prázdnou. Salaquardův čas strávený za volantem se ovšem neobešel bez potíží.

„Jezdil jsem za Audinou, před kterou jel McLaren. Z něj ale začal po pár kolech vytékat olej. Trvalo to asi pět kol. Měl jsem celé přední sklo od oleje, hodně to klouzalo a ztráceli jsme čas, což byla škoda. Nakonec ale McLarenu vybouchl motor a musel odstoupit,“ popisuje složitou situaci.

Rychlost znovu nechyběla ani Liboru Milotovi, který převzal po Salaquardovi štafetu ve druhé polovině závodu. Cílem nakonec projel jako sedmý, díky čemuž se týmové konto rozrostlo o další dva body.

„Jelo se mi skvěle. Povedly se mi dva krásné předjížděcí manévry a po celou dobu jsem závodil. Moc jsem si to užil,“ uvedl Milota, který ale cítil, že mohl dosáhnout ještě o něco lepšího výsledku. Závěrečných 12 minut ovšem startovní pole absolvovalo za zpomalovacím vozem kvůli velké nehodě Alessandra Cozziho s Ferrari 296 ve třetí zatáčce, při které došlo k poškození bariér. „Podle naší analýzy jsme opět mohli dojet hodně vysoko, škoda výjezdu zpomalovacího vozu. Byla to ale velká nehoda a jinak to nešlo,“ říká Milota.

Na seriál International GT Open nyní čeká už jen velké finále. To se uskuteční o víkendu 18.-20. října na dalším slavném okruhu – v italské Monze. V tomto případě se bude podnik skládat jenom z jednoho závodu, který ovšem potrvá 2 hodiny a 40 minut. V hře bude dvojnásobný počet bodů. S vytrvalostním formátem už má česká posádka zkušenosti. V tomto režimu se totiž konal již květnový podnik ve Spa-Francorchamps.

Foto: International GT Open

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.