Prodloužit vítěznou sérii a převzít vedení v průběžných pořadích. O to se bude při dalším podniku České trofeje ve Šternberku snažit Lukáš Keller. Jezdec stáje LK Motorsport si ale uvědomuje, že ho na legedárním Ecce Homo nečeká nic lehkého.
"Pojedu tu úplně poprvé. Nechám se tím pádem překvapit, co z toho vzejde," říká mladoboleslavský jezdec před začátkem víkendu.
Do Šternberku přijíždí Keller ve velmi dobré formě. V posledních dvou podnicích totiž vyhrál všechny závody, a to jak v celkovém hodnocení České trofeje, tak ve třídě E1H+2000. Minulý víkend v Ústí nad Orlicí dokonce kraloval i přesto, že havaroval ve volném tréninku. Po tomto incidentu musel oba závody odjet s poškozeným Mitsubishi Lancer EVO IX a také s naraženou rukou.
Vzhledem k nehodě na Ústecké 21 byl pro Kellera týden před Šternberkem hektický: "Auto jsme museli poslat na rozebrání, lakování a zkrátka na všechno. Muselo se dát dohromady, bylo totiž dost poškozené," přiznává.
Tento víkend čeká na Kellera úplně jiná výzva než před týdnem. Zatímco podnik Ústecká 21 se vyznačuje velmi technickou a pomalou tratí, šternberská dráha je vůbec nejrychlejší v České republice. To si samozřejmě žádá spoustu změn v nastavení.
"Je to dlouhá, ale také rychlá trať. Museli jsme udělat hodně změn v geometrii, sbíhavosti, odklonech nebo třeba v tuhosti tlumičů," vysvětluje.
Pokud by se i ve Šternberku Kellerovi zadařilo podobně jako při předchozích víkendech, mohl by se dostat do celkového vedení jak v České trofeji, tak ve třídě E1H+2000. Zatímco v absolutním pořadí České trofeje ztrácí na vedoucího Lukáše Štelce tři body, v rámci své třídy zaostává o šest bodů. Pokud Keller i tento víkend zvítězí, bude mu to v obou hodnoceních stačit na posun do čela bez ohledu na Štelcův výsledek.
Legendární šternberská trať není pouze nejrychlejší v celém kalendáři, ale také nejdelší. Na závodníky totiž čeká 7,8 kilometrů. Součástí legendárního podniku nejsou jenom mistrovství republiky a Česká trofej, ale také mistrovství Evropy. Oproti ostatním podnikům se liší i formát víkendu. Nepojedou se totiž dva závody, ale pouze jeden - v neděli. Při něm čekají na jezdce dvě závodní jízdy.
Foto: LK Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.