Druhé místo v absolutním pořadí České trofeje i ve třídě E1H+2000. Lukáš Keller sice startoval na Ecce Homo poprvé, brzy se ale v novém prostředí našel a znovu stačil svým konkurentům. Díky dalšímu podařenému vystoupení je nyní celkovým lídrem České trofeje.
Ecce Homo Šternberk je nejslavnějším vrchařským podnikem v České republice. Místní trať měří 7,8 kilometrů a její součástí jsou velmi rychlé pasáže. Při své premiéře na této dráze se tak Keller musel ze začátku hodně učit.
"Najížděl jsem si trať a zvykal si na ni. Vůbec jsem nevěděl, kde jsem. V každé zatáčce jsem přemýšlel nad tím, kde se teď vlastně nacházím. Ta trať je totiž hrozně dlouhá a nepřehledná, navíc rychlá a rozbitá," přiznává.
Nakonec se ale Keller zvládl pořádně zorientovat a při závodě patřil ve svých klasifikacích opět ke špičce. Jak v absolutním pořadí České trofeje, tak ve třídě E1H+2000 obsadil druhé místo. Nad jeho síly byl pouze domácí Darek Čepička. Ten byl v souču o 75 tisícin rychlejší.
"Darek je dobrý jezdec. Hlavně měl na rozdíl ode mě trať najetou, protože je pro něj domácí. Jsem spokojen," přijímá porážku s klidem.
Některé části šternberské dráhy se jezdci stáje LK Motorsport zalíbily: "Zejména jsem si oblíbil pasáž na Lipině. To je hrozně rychlý průjezd. Je sice nebezpečný, ale zalíbil se mi. Jedete tu na šestku a tím pádem na hraně," vysvětluje.
Líbila se mu i jízda s tvrdými pneumatikami vpředu a měkkými vzadu: "V podstatě mě předjížděla zadní část a auto mě tak nutilo ho zkrotit. Bylo to úplně super. Vyjížděl jsem dvěřmi napřed, takže mě to docela bavilo. Byly to takové kontrolované smyky," dodává.
Keller nastoupil ve Šternberku týden poté, co si při havárii ve volném tréninku na Ústecké 21 narazil ruku a poškodil vůz. Tentokrát už ho ale v tomto ohledu nic nelimitovalo.
"Auto už bylo v pořádku a ruka už mě netrápila. Auto bylo skvěle připraveno. Děkuji mechanikům a také týmu RML Racing," byl mladoboleslavský závodník vděčný.
Vítězná série v České trofeji a třídě E1H+2000 sice ve Šternberku pro Kellera skončila, i přesto zde ale byl jeden velký důvod k radosti. Opět totiž porazil Lukáše Štelce, který je jeho hlavním soupeřem v boji o titul v obou hodnoceních. Štelc skončil ve Šternberku v obou případech třetí.
Další porážka hlavního konkurenta znamenala, že se Keller posunul do průběžného vedení České trofeje. Zde má sice stejně bodů jako Štelc, díky většímu počtu vítězství je ale první. Ve třídě E1H+2000 ztrácí Keller tři body.
Na Českou trofej ještě nyní čekají čtyři podniky. Nejprve se pojede ve Víru (17.-18. června), poté ve Vrbnu pod Pradědem (14.-16. července), Lanškrouně (18.-20. srpna) a Divákách (9.-10. září).
Foto: LK Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.