Dva triumfy jak v absolutním pořadí České trofeje, tak ve třídě E1H+2000. Vrchař Lukáš Keller zažil během uplynulého víkendu v Liberci svůj dosud nejvydařenější letošní podnik. V průběžných pořadích se díky tomu posunul už na druhé místo. Za úspěch vděčil mimo jiné i nové sekvenční převodovce.
"Víkend se vydařil. Sice mě potkalo pár krizovek, kdy se auto tak trochu nahrnulo, ale všechno dobře dopadlo. Možná to ale ještě mohlo být trochu rychlejší," radoval se pilot stáje LK Motorsport po svém dosud nejlepším letošním závodním víkendu.
K úspěchu Kellerovi pomohlo i jedno podstatné vylepšení vozu. Mitsubishi Lancer EVO IX totiž dostalo pro liberecký víkend vůbec poprvé sekvenční převodovku. A to podle Kellera sehrálo velkou roli.
"Pořídili jsme ji před začátkem víkendu a fungovala božsky. O hodně mě to zrychlilo. Celé auto se díky ní úplně změnilo," pochvaloval si.
Dvě výhry v celkové klasifikaci České trofeje a současně ve třídě E1H+2000 nebyly tím jediným, co mohlo Kellera těšit. Jeho výkony totiž vypadaly působivě i ve srovnání s účastníky mistrovství republiky a seriálu Maverick Hill Climb Czech. Zatímco v sobotu zajel v jejich konkurenci dvanáctý čas, v neděli dokonce devátý.
Vítězný liberecký víkend dostal Lukáše Kellera do velké pohody. Z ní se bude snažit vymačkat co nejvíce i během nadcházejícího víkendu, kdy na české vrchaře čeká legendární podnik Ústecká 21 v Ústí nad Orlicí.
Zatímco v Liberci Kelller kraloval na rychlé trati, v Ústí nad Orlicí ho čeká absolutně jiná výzva. To mu ale starosti vůbec nedělá. Naopak.
"Určitě se tu opět pokusím pořádně zabrat. Je to hodně technická trať a budeme muset změnit nastavení, snad se nám to ale povede. Tomuto autu totiž Ústecká svědčí. Loni tu jelo jako po kolejích," je plný optimismu.
Liberecký úspěch udělal z Kellera seriózního kandidáta na boj o titul jak v celkovém hodnocení České trofeje, tak ve třídě E1H+2000. V obou případech je totiž na druhém místě. Před ním se nachází pouze Lukáš Štelc. Zatímco v celkovém pořadí na něj Keller ztrácí 17 bodů, v rámci své třídy je jeho ztráta 20 bodů velká. V obou případech jde o hodnotu menší než jedno vítězství.
Foto: LK Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.