Frustrace z odstoupení i radost z posunu do čela průběžného pořadí třídy E1H+2000. To vše přinesl Lukáši Kellerovi podnik vrchařské České trofeje ve Víru, při kterém si současně upevnil první místo v absolutní klasifikaci České trofeje.
Na konci víkendu sice měl Keller důvod k úsměvu, předchozí průběh podniku ale pro něj idylický rozhodně nebyl. Sobotní závod pro něj totiž skončil předčasně.
"V šesté zatáčce mi ve vracáku ruply obě zadní poloosy," popisoval jezdec stáje LK Motorsport své odstoupení.
Tento výpadek Kellera mrzel mimo jiné i kvůli podmínkám, které panovaly. Sobota se totiž nesla ve znamení deště.
"Věřím tomu, že by se mi zadařilo. Cítil jsem se dobře," myslí si.
V neděli si ovšem spravil chuť. Jeho Mitsubishi Lancer Evo IX se totiž podařilo opravit a mladoboleslavský závodník se s ním zvládl propracovat až na stupně vítězů. Jak ve třídě E1H+2000, tak v celkovém pořadí České trofeje totiž skončil třetí.
"Neděle byla daleko lepší. Jsem rád, že jsme dosáhli alespoň na třetí místo, protože konkurence byla veliká. Beru to jako úspěch. Především jsem chtěl získat body," hodnotil Keller své nedělní vystoupení, které už se odehrálo na suché dráze.
Nedělní výsledek pro Kellera znamenal nejenom upevnění prvního místa v celkovém pořadí České trofeje, ale také posun do čela průběžné klasifikace třídy E1H+2000. K tomu mu pomohla mimo jiné i neúčast Lukáše Štelce. Ten se před začátkem víkendu dělil s Kellerem o celkové první místo v České trofeji. Ve třídě E1H+2000 před ním měl dokonce tři body k dobru.
Ve Víru si Keller zazávodil vůbec poprvé. Vystoupení na této trati si užil, zejména pak pasáže, kde je potřeba odvaha.
"Před cílem je potřeba to podržet. Tam to je opravdu na srdce. Stejné je to i před vracákem. Jakmile to tam nepodržíte, ztratíte spoustu času," říká.
Další překážky na cestě za titulem bude Keller zdolávat o víkendu 15.-16. července. V tomto termínu bude Česká trofej závodit ve Vrbně pod Pradědem. Keller věří, že zde bude mít větší šance na úspěch než ve Víru.
"JelI jsme na starých gumách, které už nám tolik nefungují. Příští týden už by ale snad měly přijít nové," věří Keller.
Foto: LK Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.