Další závodní víkend a další nová trať. Dva týdny po prvním startu na legendárním Ecce Homo si Lukáš Keller poprvé v životě zazávodí ve Víru, který hostí další letošní podnik vrchařské České trofeje. Jeho cílem je především posbírat solidní body.
Trať, na které se podnik Vírské serpentiny uskuteční, je pro Kellera zcela nová. Poprvé si ji mohl vyzkoušet až v pátek, tedy den před oficiálním začátkem závodního víkendu. A hned po prvním seznámení pochopil, že nepůjde o snadnou výzvu.
"Je to úzká a rychlá trať. Řekl bych, že vám moc chyb neodpustí. Zatímco spodní část je technická, vrchní naopak rychlá. Řekl bych, že tu bude blízko k nehodě," jde do své vírské premiéry s respektem.
Svou letošní sezonu zatím může Keller označit za velmi vydařenou. Jak v absolutní klasifikaci České trofeje, tak ve třídě E1H+2000 totiž dosáhl v předchozích devíti závodech na čtyři triumfy. To ho řadí mezi nejžhavější kandidáty na titul. Zatímco v absolutním pořadí České trofeje se jezdec LK Motorsportu dělí o vedoucí pozici s Lukášem Štelcem, se kterým má stejný počet bodů, ve třídě E1H+2000 ztrácí na svého jmenovce tři body.
Pokud se tedy Kellerovi ve Víru zadaří, může se nejen osamostatnit na celkovém čele, ale rovněž se dostat do vedení třídy E1H+2000. Něco takového ho pod tlak nedostává.
"O to víc se těším," říká. Vzhledem k tomu, že jde o jeho první start ve Víru, ale zůstává v otázce ambicí nohama na zemi: "Hlavně jedu posbírat body," dodává.
I přesto se ale domnívá, že místní trať by měla jeho vozu Mitsubishi Lancer EVO IX vyhovovat: "Pro Mitsubishi je tato trať jak dělaná. Je sice úzká, ale toho se člověk nesmí leknout," věří.
Závodní víkend se bude tradičně skládat ze dvou závodů. Zatímco první se uskuteční v sobotu od 13:00 a bude čítat dvě závodní jízdy, nedělní start je na programu od 10:30. Tentokrát budou mít jezdci k dispozici tři pokusy. Do konečného pořadí se jim ale započítá pouze součet dvou nejrychlejších jízd.
Foto: LK Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.