Další dvě vítězství jak v absolutním pořadí České trofeje, tak ve třídě E1H+2000. Lukáš Keller se při podniku Vrbenský vrch vrátil zpět na vítěznou vlnou. Na cestě za úspěchem se mladoboleslavský jezdec vypořádal jak s nepříjemným horkem, tak s mokrou dráhou a nyní sahá po titulech.
"Jsem naprosto spokojen. Jelo se mi krásně a technika fungovala, jak měla," opouštěl Keller Vrbno pod Pradědem s úsměvem na tváři.
Pro Kellera sice skončily oba závody vítězstvím jak v absolutním pořadí České trofeje, tak ve třídě E1H+2000, pokaždé ale k těmto úspěchům vedla jiná cesta. Oba dny totiž závodníkům nachystaly odlišné výzvy. Zatímco v sobotu se Keller a jeho Mitsubishi Lancer EVO IX museli poprat s vysokými letními teplotami, které daly zabrat jak jezdcům, tak technice, v neděli bylo důležité nenechat se nachytat. Ve Vrbně pod Pradědem totiž pršelo a na mokré trati to tím pádem klouzalo.
Obě tyto výzvy zvládl Keller na jedničku. V sobotu mu sice byl velmi vyrovnaným soupeřem Michal Roll, Keller ale dokázal být v obou závodních jízdách vždy o trochu rychlejší. Celkový rozdíl mezi dvojicí ovšem činil jen něco málo přes dvě vteřiny.
"V tom horku to nebylo příjemné. To platí jak pro mě, tak pro auto. V těchto teplotách se jim totiž nechce moc jet," uvedl po svém sobotním vítězství.
Na cestě na nejvyšší stupeň mu pomohly mimo jiné i nové pneumatiky, které jeho tým LK Motorsport před závodním víkendem obdržel: "Nasadili jsme je v tréninku a najednou to byla velká změna. Krásně to drželo," pochvaloval si Keller.
I přes vítězství ale viděl na svém výkonu také rezervy. Ty se týkaly zejména přejezdu přes retardér, který je ve Vrbně pod Pradědem součástí trati.
"Moc ho nemám rád. Nedokážu totiž odhadnout, kdy mám před ním začít brzdit. Tím pádem jsem tam něco ztratil, protože jsem začal brzdit příliš brzy," přiznává.
Zatímco v sobotu panovaly ve Vrbně pod Pradědem vysoké letní teploty, na neděli naopak zapršelo. Zatímco první dvě závodní jízdy se jely na mokru, pro třetí jízdu už byla trať suchá, ačkoli na ní stále zůstávala mokrá místa, kde bylo třeba být obezřetný. Ani tyto náročné podmínky ale Kellera nezastavily a připsal si tak nejen další vítězství v absolutním pořadí České trofeje, ale také ve třídě E1H+2000.
"Mokro mi vůbec nevadilo. Naopak mi přijde zábavné, můžu si na něm hrát s autem. Sice jsem zajížděl horší časy, ale třetí jízda na suchých gumách se mi povedla. Zajel jsem totiž podobný čas jako v sobotu na suchu," hodnotil svůj výkon.
Že Kellerovi deštivé počasí sedlo, jasně dokazuje pohled na výsledky, a to nejen první místo. Svému vyrovnanému soupeři ze soboty Michalu Rollovi totiž tentokrát Keller nadělil okolo 27 sekund.
Nyní už na Českou trofej čekají pouze dva závodní víkendy. Zatímco od 19. do 20. srpna se pojede v Lanškrouně, v termínu 9.-10. září uzavřou sezonu závody v Divákách. Kellerova pozice před těmito podniky je velmi slibná. Zatímco ve třídě E1H+2000 vede před Michalem Rollem o 43 bodů, v celkovém pořadí má před Lukášem Štelcem náskok dokonce 53 bodů.
"Vypadá to dobře a věřím, že si to můžu pohlídat. Zejména si ale chci konec sezony užít," říká Keller ke své situaci v šampionátu.
Foto: LK Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.