Tým MM Technology ovládl Baja Poland, Macík vyhrál tři etapy

Do výsledkové listiny víkendové Baja Poland se výrazně zapsaly kamiony ze sedlčanských dílen týmu MM Technology.

Soutěž vyhrál Michal Valtr v barvách Valtr Racing Teamu. Klientský kamion, pojmenovaný Andrej dojel v kategorii T5 do cíle v nejrychlejším čase pěti hodin a bezmála patnácti minut. Druhý skončil Martin Macík Jr., když se svým továrním Čendou vyhrál tři etapy. Jeho navigátorem byl v Polsku zkušený účastník Rallye Dakar David Pabiška. Na říjnové Marocké rallye se do kabiny Čendy opět vrátí stálý navigátor František Tomášek.

Soutěž se konala v okolí měst Drawsko Pomorskie a Štětína, hlavního města Západopomořanského vojvodství. Jeho terén je formován mimo jiné dvěma národními parky a trať tak nabízela průjezd lesnatým terénem. "Trať byla hodně těsná a úzká, místy v lese dost nepřehledná, takže záleželo hlavně na technice jízdy," popsal přírodní podmínky Pabiška, který v Čendovi mimořádně zaskočil za stálého navigátora Tomáška.

"Úhel pohledu je samozřejmě na motorce i v kamionu úplně jiný, takže jsme si s klukama ze začátku maličko zvykali na souhru, ale od soboty nám to už myslím klapalo. Vyzkoušet si roli navigátora pro mě bylo rozhodně plus a další nová zkušenost. Jsem spokojený a kluci doufám taky," dodal legendární účastník Rallye Dakar.

Macík vyhrál hned páteční prolog. Tovární kamion Čenda letos absolvoval čtvrtou soutěž a na trati byl opět spolehlivý. Poradil si také se specifickým prostředím a jeho posádka využila účast na Baja Poland rovněž k testování. "V neděli jsme změnili nastavení Čendova podvozku a vyzkoušeli jsme si také další věci v podmínkách, které třeba poslední Baja Aragon nenabízela. Máme tak další řadu poznatků, což se taky jako výsledek počítá," přiblížil testování palubní mechanik David Švanda.

Šanci na vítězství zhatil vyteklý olej na zadní nápravě auta během sobotní třetí etapy ve vojenském prostoru, kdy se posádka z bezpečnostních důvodů rozhodla zamířit z tratě do bivaku. "Během etapy jsme zjistili, že z nápravy teče olej. Ačkoliv jsme původně plánovali dojet do cíle, nakonec jsme z etapy odstoupili. Olej totiž tekl napravé zadní brzdy a hrozilo, že chytnou," popsal Macík junior technickou příčinu. Na na letošní Baja Poland ovšem vyhrál tři z pěti etap a v jedné si připsal druhé místo.

"Nebýt té sobotní technické komplikace, tak jsme jeli na vítězství. I tak jsme si ale víkend užili a nedělní jízdy jsme pojali také jako show pro přítomné fanoušky. Ostatně podobné akce by měly fanoušky i bavit. Děkuji všem našim fanouškům za podporu a těšíme se na další závody," dodal Macík junior.

Na páteční start Baja Poland u Štětína se nakonec postavily pouze dva sedlčanské speciály z plánovaných tří. Původně ohlášený německý pilot Florian Skibba z Ruhrta lRacing odstoupil před závodem kvůli zranění ruky.  

Další výzvou pro MM Technology bude už za pár týdnů Marocká rallye, jež bude současně zakončením světového poháru W2RC 2023, vrcholem potom bude lednová Rallye Dakar, která startuje 5. ledna 2024 opět v Saúdské Arábii.

Zdroj: MM Technology

Fotogalerie

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.