Opět se porvat o nejvyšší příčky a v nejlepším případě zvrátit nepříznivý vývoj boje o titul v kategorii 1. To jsou cíle, se kterými míří na poslední podnik letošního mistrovství republiky vrchař Marek Rybníček. Jeho KTM X-Bow GTX se po nedávné nehodě znovu nachází v té nejlepší kondici.
Svůj vůz si Rybníček poškodil při závěrečné jízdě červencového podniku ve Vrbně pod Pradědem. Tam havaroval na částečně mokré trati. Ačkoli se rodák z Náměště nad Oslavou zprvu obával, že bude náročné dát auto před posledním podnikem do pořádku, dva týdny po incidentu už bylo opravené a bylo jasné, že se Rybníček zúčastní i závěrečného letošního klání.
„Chtěl bych poděkovat hlavně Pavlu Hybáškovi, který auto kompletně rozebral a opravil. Dále patří díky RTR projects za rychlé dodání náhradních dílů a také Milanu Hrubému, který opravil karbonové díly. V neposlední řadě chci ale poděkovat automobilce KTM, která mi většinu dílů poskytla s velkou slevou,“ je Rybníček vděčný.
Na trati v Lanškrouně se budou muset jezdci vypořádat jak s rychlými sekcemi, tak s technickými pasážemi. Rybníček si zde v minulosti zazávodil už mnohokrát a nástrahy místní dráhy tak dobře zná. Navíc sem přijíždí s extra motivací uspět. Od roku 2020 pro něj totiž má tento podnik zvláštní význam.
„Před třemi lety tady bohužel přišel o život můj kamarád Jirka Los. Od té doby už tady budu závodit vždy na jeho počest,“ vysvětluje.
Na Albrechtický kopec Rybníček přijíždí s jedním titulem v kapse. Ve skupině 2 byl totiž letos zcela suverénní. Z přechozích 11 závodů vyhrál úplně všechny a již ve Vrbně pod Pradědem si tak zajistil celkové vítězství. To ale neznamená, že už nyní nemá o co hrát.
Rybníček je totiž zapojen také do boje o titul v kategorii 1 pro cestovní vozy. Zde sice momentálně vede o 12 bodů před Davidem Komárkem, i přesto ale tahá za kratší konec. Po skončení sezony se totiž každému jezdci smažou tři nejhorší závody a zatímco Rybníček by v tuto chvíli škrtal 48 bodů, Komárek má na kontě tři nebodované výsledky. Tím pádem je jisté, že jeho bodové konto se po skončení sezony měnit nebude.
I přes nepříliš příznivé vyhlídky se ovšem Rybníček nechce vzdát: „Dosáhnout na tento titul už je asi celkem nereálné. Každopádně ale ještě pokusíme zabojovat,“ nehází flintu do žita.
I závěrečný podnik se bude skládat z tradičních dvou závodů. Ten sobotní odstartuje ve 12:30 hodin a jeho součástí budou dvě závodní jízdy. O konečných výsledcích rozhodne součet časů z obou. V neděli se bude závodit už od 10:15. Tentokrát budou na programu hned tři jízdy, započítávat se ale bude opět pouze součet dvou nejlepších časů.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.