Marek Rybníček se s letošní vrchařskou sezonou rozloučí novou výzvou. Při posledním podniku letošní sezony mistrovství republiky na Automotodromu Brno totiž nenastoupí se svým tradičním KTM X-Bow GTX, ale s prototypem Norma Proto NP 01. Jeho cílem jsou umístění v nejlepší pětici absolutního pořadí mistrovství republiky.
"Je to otevřený speciál kategorie 2, se kterým v letošním roce absolvoval závody mistrovství Evropy francouzský jezdec Sébastien Petit. Je to jeden z posledních modelů, které se vyrábí jako speciál pro závody automobilů do vrchu," představuje rodák z Náměště nad Oslavou své nové náčiní.
Nad rozhodnutím změnit vůz nemusel Rybníček příliš váhat. Jelikož už má jistotu titulu jak v kategorii 1, tak ve skupině 2, nevystavuje se tím žádnému riziku, že by o první místo v těchto hodnoceních přišel. V absolutním pořadí ale stále má o co hrát. Zde mu totiž patří druhé místo a jelikož za vedoucím Petrem Trnkou zaostává o 32 bodů, stále u něj žije matematická naděje na titul. V Brně ale bude možné získat už jen bodů 50. Rybníček je tak ohledně svých šancí na celkový titul mistra republiky realistou.
"Auto rozhodně neměním proto, abych ještě zabojoval s Petrem Trnkou o titul absolutního mistra republiky. To je nereálné. Určitá šance sice stále existuje, v podstatě by ale musel dvakrát nedojet a já dvakrát vyhrát. Zkrátka si chci jenom vyzkoušet tento typ speciálu. Párkrát jsem se v něm již svezl, ale to už je hodně dávno," vysvětluje.
Rybníček navíc nepočítá ani s tím, že by hned při prvním startu s vozem bojoval o celkový triumf: "S autem budu poprvé testovat až v pátek a nenajedu tak počet kilometrů, který bych potřeboval k tomu, abych si na auto zvykl. Mé ambice tedy nebudou nikterak vysoké. Vzhledem ke konkurenci bych ale bral umístění v nejlepší pětici mistrovství republiky," dodává.
Závěrečný podnik letošní sezony se bude od těch předchozích lišit. Nepůjde totiž o klasický závod do vrchu, neboť se pojede na závodním okruhu. Rybníček přiznává, že tento typ podniků nepatří mezi jeho nejoblíbenější.
"Na okruhu je to něco úplně jiného než klasický závod do vrchu. Je zde potřeba využívat šířku trati, správně si najíždět a brzdit do zatáček. Pokud ale člověk netráví na okruhu dost času, tak je to pro něj zkrátka obtížné. Je mi zkrátka bližší přírodní silnice než okruh."
Oba víkendové závody se odjedou v sobotu. Jak první, tak i ten druhý se bude skládat ze dvou měřených jízd. Zatímco první závod odstartuje v 11:45, druhý ve 14:45.
Foto: Marek Rybníček via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.