Dvě třetí místa v celkovém pořadí, dva stříbrné výsledky ve třídě E2-SC-3000 i titul absolutního vicemistra republiky. Marek Rybníček se dokázal velmi rychle adaptovat na prototyp Norma Proto NP 01 a i při závěrečném podniku letošní sezony byl schopen prohánět českou vrchařskou elitu.
„S umístěním jsme maximálně spokojení. Přede mnou skončili jezdci, kteří patří nejen mezi českou, ale také mezi evropskou špičku. Jsem tedy velice spokojen,“ uvedl po skončení brněnského podniku Rybníček, který v obou závodních jízdách nestačil pouze na vítězného Petra Trnku se druhým Milošem Benešem.
Přesednout ze svého KTM X-Bow GTX do prototypu Nova Proto NP01 se Rybníček rozhodl proto, že už neměl co ztratit. Jak v kategorii 1, tak ve skupině 2 už měl totiž jistotu titulu mistra republiky. Závěrečné klání sezony v Brně tak pojal částečně jako test.
Už od pátečního testování ale rodák z Náměště nad Oslavou tušil, že ani tentokrát nebude jenom do počtu: „Hned jsem se v autě cítil velice komfortně,“ říká.
V sobotních závodních jízdách ho poté nezastavily ani složité podmínky: „Od rána pršelo. Byla mlha a poměrně chladno, takže trať klouzala a byla docela nevyzpytatelná. S tímto autem jsem navíc startoval poprvé, takže o to těžší to pro mě všechno bylo. Auto ale bylo skvěle nachystané a tým fungoval profesionálně,“ přibližuje Rybníček výzvy, kterým musel čelit.
Jezdec stáje Liqui Moly Racing ovšem přiznává, že kdyby nepršelo, mohl být jeho výkon ještě lepší: „Věřím, že na suchu bych dokázal jet mnohem rychleji a třeba se přiblížit časům, které zajížděla špička. Ale to je kdyby a na to já nehraju,“ domnívá se.
Brněnskými výsledky si Rybníček definitivně zajistil titul absolutního mistra republiky. K němu měl velmi slušně nakročeno již před víkendem. Do podniku navíc stále vstupoval s matematickou nadějí na zisk titulu. Na vedoucího Petra Trnku totiž ztrácel 32 bodů. Jelikož ale bylo ve hře už jen 50 bodů, pohybovaly se Rybníčkovy šance pouze v oblasti teorie. Trnka navíc nenechal nic náhodě a oba brněnské závody vyhrál.
Rybníček zdůrazňuje, že jeho brněnský start s Novou byl pouze jednorázový a pro příští sezonu se chce opět soustředit na starty s KTM X-Bow GTX. Současně ale nevylučuje, že si s Novou ještě zazávodí.
„Tento start byl určitě ojedinělý. Chtěl jsem si zkrátka vyzkoušet, jak fungují nejrychlejší monoposty v závodech automobilů do vrchu. V příštím roce budu pokračovat se svým vozem. Nevylučuji však, že když nastane podobná příležitost, tak se do tohoto speciálu vrátím,“ nechává si otevřená vrátka.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.