Ani problémy s výkonem motoru nezastavily Marka Rybníčka při podniku Ecce Homo Šternberk na cestě již za devátým letošním triumfem ve skupině 2. Jezdec z Náměště nad Oslavou navíc neporazil jenom své soupeře v domácím mistrovství, ale nechal za sebou i evropské startovní pole skupiny 2.
Z dalšího triumfu měl Rybníček samozřejmě radost. Nálada jezdce stáje Liqui Moly Racing ale tentokrát přece jen nebyla tak dobrá jako při předchozích podnicích.
"S umístěním jsme spokojeni, s dosaženými časy ale už moc ne. V sobotu při tréninkových jízdách jsme se sice dostali na nejrychlejší čas loňského závodu, po celou neděli jsme se ale potýkali s technickými problémy," mrzelo Rybníčka, který v absolutním pořadí mistrovství republiky obsadil šestou pozici.
Jezdce z Náměště nad Oslavou pozlobil během závodního dne motor: "Fungoval asi tak jen na 70 % a bojovali jsme proto s nižším výkonem. Byla to chyba jedné z komponent, která ovládá tlak v turbu," vysvětluje své potíže.
Další komplikace se pak objevily při druhé závodní jízdě. Tentokrát šlo ale o problémy jiného než technického charakteru.
"Soupeř startující přede mnou havaroval. Když jsem ho chtěl předjet, nepustil mě, a to ani po signalizaci modrými vlajkami. Z jeho poškozeného auta navíc padaly kusy karbonových úlomků," zlobil se Rybníček na počínání svého konkurenta.
Jezdec stáje Liqui Moly Racing sice vzhledem k těmto okolnostem dostal možnost absolvovat opravnou jízdu, ani to ale nebylo dostatečným zadostiučiněním.
"Nikdy to není tak, jako když jedete poprvé. Máte totiž hodně ohřáté pneumatiky a auto už nefunguje tak, jak by mělo. Do toho jsme měli zmíněné technické problémy, takže jsem byl rád, že jsem závod vůbec dokončil s časem, který jsem zajel," dodává.
I přes tyto neduhy byl ale ve skupině 2 mistrovství republiky znovu suverénní. Druhému Martinu Jermanovi s Lamborghini Huracán GT3 nadělil v součtu bezmála 18 sekund. To pro Rybníčka znamenalo deváté letošní vítězství a udržení neporazitelnosti. Letos totiž nenašel ve skupině 2 přemožitele ještě ani jednou.
Další vítězství opět přiblížilo Rybníčka k obhajobě titulu. V podstatě se dá říct, že trofeje pro šampiona se už nyní jednou rukou dotýká. Před Martinem Jermanem už má totiž náskok 81 bodů. Do konce sezony přitom zbývají už jen dva podniky ve Vrbnu pod Pradědem (14.-16. července) a Lanškrouně (18.-20. srpna), ve kterých bude možné získat nanejvýš 100 bodů.
Rybníček má velmi slušnou šanci zajistit si titul již po prvním závodě ve Vrbnu. Letošní kalendář má totiž celkem 13 závodů a v takovém případě se podle pravidel započítává deset nejlepších výsledků. Pokud tedy přidá ještě jedno vítězství, bude definitivně jasné, že už ho nikdo nepřeskočí.
Rybníček nebyl ve Šternberku nejrychlejším jezdcem skupiny 2 pouze v rámci mistrovství republiky. Časově totiž dokázal zdolat i všechny jezdce, kteří v tomto hodnocení závodí v mistrovství Evropy. Při pohledu na toto srovnání se tak nabízí otázka, zdali by nestál za zvážení návrat na evropské kopce. Něco takového by Rybníčka rozhodně lákalo, v cestě ale stojí tak jako v posledních dvou letech překážky.
"Do mistrovství Evropy se chci určitě vrátit a udělám pro to vše. Záleží na tom, kdy naše auto bude uznáno jako schopné pro start v tomto šampionátu," vysvětluje.
O návrat na evropské kopce je Rybníček ochoten pořádně zabojovat: "Pokud nám budou i nadále bránit ve startech v mistrovství Evropy, jsme ochotni jít i do soudního sporu s FIA," nebojí se.
Foto: Marek Rybníček via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.