Start další úspěšné kapitoly? Rybníček začíná na Slovakia Ringu s obhajobou

Zopakovat loňský titul šampiona skupiny 2 jak v českém, tak slovenském mistrovství. S těmito ambicemi vstupuje Marek Rybníček do nové vrchařské sezony. Svůj čtvrtý rok za volantem vozu KTM X-Bow GTX zahájí na okruhu Slovakia Ring v Orechové Potoni. Podnik se bude započítávat do obou seriálů.

Pro řadu českých jezdců půjde během prvního dubnového víkendu o vůbec první vystoupení, které na Slovakia Ringu absolvují. To ale není Rybníčkův případ. Rodák z Náměště nad Oslavou se zde nedávno třikrát zúčastnil rallyeové exhibice Keskomobile Autoshow s vozy Škoda Fabia, přičemž jeho poslední start se odehrál v roce 2021. Tím ale jeho zkušenosti se slovenskou dráhou nekončí.

„Kdysi dávno jsem zde odjel i závod do vrchu. Kromě toho jsem se tu také zúčastnil vytrvalostního závodu a mimo jiné jsem právě tady absolvoval své první testovací kilometry s KTM X-Bow GTX,“ vrací se Rybníček do historie.

Za volantem rakouského speciálu stráví zkušený český vrchař už čtvrtý rok. V něm rozhodně bude mít na co navazovat. V sezoně 2021 zahájil své účinkování s tímto autem titulem šampiona třídy E1+3000/2WD v seriálu Maverick Hill Climb Czech. Rok nato zaznamenal tituly mistra ČR jak ve skupině 2, tak kategorii 1, ke kterým navíc přidal stříbro v absolutním pořadí. Loni se stal šampionem skupiny 2 nejenom v Česku, ale také na Slovensku. Tyto úspěchy chce letos zopakovat.

„Opět pojedu kompletní české a slovenské mistrovství. Stejně jako loni dr ale zúčastním i rakouských závodů v Rechberu a St. Agathě,“ odhaluje Rybníček podobu svého letošního programu.

Úvodní podnik sezony bude pro závodníka stáje Liqui Moly Racing tak trochu i testováním. Přes zimu totiž spolu se svými mechaniky rozhodně nezahálel a jeho KTM X-Bow GTX vstupuje do ročníku 2024 s úpravami.

„Auto prošlo repasí a kontrolou. Pracovali jsme také na optimalizaci výkonu motoru. Jde o další vývoj na tomto voze. Zatím ho ale nemáme úplně odzkoušený a teprve uvidíme, jak moc díky němu zrychlíme. Ještě nás v tomto směru čeká hodně práce. Každopádně ale věříme, že auto bude stále zrychlovat,“ říká Rybníček.

Na jeho nejvyšších ambicích se ale nic nemění: „Na Slovakia Ringu chci zvítězit ve své kategorii. Kromě toho bych se rád probojoval na stupně vítězů v celkovém pořadí automobilů,“ prozrazuje jezdec, který loni na cestě za titulem českého šampiona skupiny 2 ovládl všech 13 závodů.

Na závodníky pochopitelně o víkendu nečeká kompletní verze okruhu Slovakia Ring. Z celkových 5 922 metrů jich absolvují pouze 3 400. Podnik bude složen ze dvou závodů, přičemž oba se uskuteční v neděli.  Zatímco první odstartuje v 10:45 hodin, druhý přijde na řadu od 15:45. V obou na jezdce čekají dva pokusy. Konečné výsledky každého ze závodů utvoří jejich součet.

Foto: Marek Rybníček/Archiv

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.