Cenný bronz. Jerman doletěl ve Švýcarsku až na stupně vítězů

První letošní pódium ve vrchařském mistrovství Evropy, a to navíc v náročných podmínkách. Martin Jerman dosáhl při švýcarském podniku St. Ursanne - Les Rangiers na třetí místo v hodnocení skupiny 2. Na cestě za tímto výsledkem se musel vypořádat nejenom s nástrahami nejrychlejší trati v celém kalendáři, ale také s deštěm a mokrým asfaltem.

"První jízda se jela kompletně na mokru. Pro druhou už jsme nasadili suché pneumatiky, ale těsně před jejím startem začalo zlehka pršet, takže asfalt byl znovu trochu oslizlý. Na takové rychlé trati to rozhodně nebylo za těchto podmínek snadné, ale dopadlo to dobře," pochvaloval si jezdec stáje Liqui Moly Racing v cíli.

Právě mokrý úvodní pokus se u Jermana ukázal jako rozhodující na cestě za bronzovým výsledkem. S časem 2:26,248 nestačil pouze na Nicolase Wervera s Porsche 997 GT3R a Josého Alonsa Listeho v Ginettě G55 GT4. Při druhých jízdách sice jeho výkon v hodnotě 2:18,304 znamenal čtvrtou příčku, když se před něj kromě zmíněné nejrychlejší dvojice dostal také Matevž Cuden, po sečtení obou časů ale stále zůstal na třetí pozici. Cudena, který startoval s Porsche GT3 991.2, ovšem porazil pouze o 185 tisícin sekundy.

"První jízda byla rozhodující," potvrzuje Jerman. Současně byl rád, že se mu na 5 180 metrů dlouhé trati, kde absolutní vítěz Christian Merli dosáhl průměrné rychlosti 183,5 km/h, vyhnuly větší komplikace. "Sice se jelo na mokru, ale drželo mi to krásně. Nějaké drobné krizovky jsem samozřejmě zažil, ale spíše k nim docházelo na výjezdech ze zatáček v malé rychlosti. Bylo to v pohodě," dodává.

V rámci mistrovství Evropy se letos Jerman ukázal počtvrté. Třetí místo je jeho dosud nejlepším výsledkem. Ve Švýcarsku vylepšil svůj červnový výkon při německém podniku Glasbachrennen, který dokončil ve skupině 2 jako čtvrtý. Kromě výsledku ho během třetího srpnového víkendu potěšila také atmosféra, která byla tak jako každoročně výjimečná. "Bylo to skvělé. Když jsme jeli tím nádherným starobylým městem na start, lidé nás zdravili a také si nás fotili. Zkrátka krása," pochvaloval si.

I přesto Jerman nemohl ze závodu odjíždět v té nejlepší náladě. Dorazila k němu totiž tragická zpráva z Albrechtic u Lanškrouna, kde při nedělním závodě seriálu Maverick Hill Climb Czech nepřežil nehodu Ondřej Chytil. "Je mi to moc líto. Chtěl bych vyjádřit upřímnou soustrast jeho rodině a všem pozůstalým," byl Jerman zasažen.

Právě v rámci seriálu Maverick Hill Climb Czech by se měl odehrát další Jermanův letošní start. O víkendu 8.-9. září si chce zazávodit v Divákách u Hustopečí. Je ale připraven také na variantu, že se věci vyvinou jinak. "Uvidíme. Je otázkou, zdali organizátoři budou mít chuť po tragické nehodě tento podnik vůbec pořádat," chápe.

Foto: Martin Jerman via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.