Sprint i vytrvalost. V obou formátech závodů letošního středoevropského okruhového šampionátu budou fanoušci vídat vozy Lamborghini Huracán v barvách týmu Mičánek Motorsport. Do týmu se po zkušenostech z evropské GT4 vrací Jakub Knoll, „domácí“ tratě letos čekají i Libora Dvořáčka.
Pro tým vedený Jiřím Mičánkem jr. je to největší změna „sedaček“ za posledních pět let. „Věřím tomu, že i pro FIA CEZ stavíme tým, který bude mít ambice bojovat o mistrovský titul,“ říká Jiří Mičánek. A to i přesto, že už nyní ví, že jeden závod tým vynechá. "Kvůli termínové kolizi se Super Trofeo už teď víme, že nepojedeme na Hungaroring. Ale věřím, že i tak bychom měli mít šanci o titul bojovat,“ vysvětluje.
To se bude týkat především vytrvalostní kategorie. V ní budou na startu stát dva Huracány celkem se třemi jezdci. „Jedno auto nasadíme stejně jako loni s posádkou Kurt Wagner – Josef Záruba. A budeme s nimi chtít bojovat o titul, který nám loni utekl kvůli smůle v posledním závodu,“ připomíná Jiří Mičánek.
Dvojici potáhne Josef Záruba, který zároveň zůstává v roli kouče juniorských pilotů, kteří po loňské dominanci ve FIA CEZ přecházejí právě do Super Trofeo Europe. „Stále vedu fyzickou přípravu kluků, to znamená s nimi skutečně trénovat. Budu rád, když to zároveň budu moct zúročit i v závodech,“ říká Josef Záruba. Zda bude dvojice útočit na mistrovský titul, bude podle něj záležet na konkurenci.
Ta zatím není jasná, jeden zdatný soupeř ale na trati přibude bez pochyb. Jakub Knoll, třiatřicetiletý pilot a bývalý mistr ČR v autokrosu se do týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra vrací po pěti letech. V roce 2019 totiž právě v barvách Jiřího Mičánka startoval v jejich premiérové sezoně v Super Trofeo Europe. Po roční „covidové“ pauze pak jezdil tři sezony v šampionátu GT4. A za volant Huracánu se už těší. „Výkon GT4 se s Lamborghini nedá srovnávat, z tohoto pohledu se vracím do opravdu rychlého auta minimálně co se týče výkonu,“ říká Knoll. Ten pojede vytrvalost sám, každý víkend jej tak čeká hodina za volantem namísto poloviční porce, na kterou byl zvyklý z GT4. „Po fyzické stránce to problém nebude, dřina to bude hlavně z pohledu tepla, mívám s tím problém. V létě to bude výzva.“
A upozorňuje i na další neznámou, která čeká na všechny jezdce bez rozdílu. Vůbec poprvé se v kalendáři FIA CEZ objevuje nově postavený okruh Balaton Park v Maďarsku. „Trať zatím nikdo nezná, ale myslím, že pro Lamborghini to bude hodně těžké. Okruh je hodně zatáčkovitý, to nám moc nevyhovuje,“ odhaduje Knoll.
Zbývajících šest podniků se pojede na osvědčených okruzích ve střední Evropě. Kromě tradičních česko-slovenských tratí v Brně a Mostu a Slovakiaringu čeká startovní pole výlet do Maďarska na Hungaroring, do Rakouska na Red Bull Ring a na dalšího "nováčka" - Lausitzring. „Šampionát se tím o jeden podnik rozšířil, na druhou stranu nám to otevírá jednodušší cestu k úspěchu v celkovém pořadí. Do výsledků se totiž bude počítat nejlepších šest, takže pokud zvládneme být stoprocentní, nemusí pro nás být jeden vynechaný víkend nevýhoda,“ vysvětluje Jiří Mičánek.
Třetí vůz pak šéf týmu plánuje nasazovat do sprintu, za volantem bude Libor Dvořáček. Matador Super Trofeo Europe a držitel několika pohárů za stupně vítězů ve třídě LC Cup, které získal právě s Kurtem Wagnerem, se na středoevropské okruhy přesune po pěti letech, i na nich ale ve FIA CEZ občas startoval v rámci tréninku. „Na jednu stranu mě mrzí, že nepokračujeme v Super Trofeo, na druhou stranu to beru jako výzvu a něco nového. Ať už z pohledu jiných okruhů včetně dvou, které pro mě budou úplně nové, tak i z pohledu formátu závodu,“ říká Dvořáček.
Jiří Mičánek zároveň nevylučuje, že v rámci tréninku do sprintu nasadí aut víc. „V Super Trofeo budeme mít tři profesionální piloty – loňské juniory Jáchyma Galáše a Matěje Pavlíčka, především ale zásadní posilu v podobě Štefana Rosiny. Takže je možné, že se s některým z nich domluvíme i na startu ve FIA CEZ,“ nastínil Mičánek.
První závod sezóny na Balaton Parku se jede poslední dubnový víkend.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.