Vzpomínka na belgickou éru. Milan Galáš ukáže při Brno Grand Prix Revival repliku legendárního BMW

Bývalý závodník Milan Galáš za volantem repliky legendárního BMW 3.0 CSL Group 2, které v roce 1976 ovládlo evropský šampionát cestovních vozů. Mimo jiné i to nabídnou ukázkové jízdy při letošním Brno Grand Prix Revival.

„Nejde o originální vůz, ale o repliku,“ představuje Galáš nedávno postavené auto. Současně ale upozorňuje, že jeho speciál věrně kopíruje původní předlohu. „Někdo například umisťuje do historických vozů moderní motory, to ale není tento případ. V interiéru možná najdeme pár detailů, které se liší, ale v zásadě všude včetně barev a nálepek jsem se snažil držet originálu. Dokonce jsem získal schválení od FIA, která auto uznává jako historické závodní vozidlo podle původních předpisů,“ prozrazuje.

Galáš se na Masarykově okruhu sveze s replikou vozu, který v roce 1976 nasazovala do evropského šampionátu cestovních vozů stáj Luigi. Belgický tým tehdy v seriálu účinkoval se třemi BMW. S nimi v sérii kraloval, když zvítězil v sedmi z celkových devíti závodů.

Nejúspěšnější byla v roce 1976 dvojice ve složení Jean Xhenceval a Pierre Dieudonné. Belgická posádka dosáhla na titul evropských šampionů. Na cestě za tímto úspěchem si dojela pro vítězství mimo jiné právě v Brně. Na Masarykově okruhu se s dvojicí střídal za volantem ještě italský jezdec Umberto Grano.

„Na to vítězství si pamatuji, tehdy jsem byl ještě malý kluk,“ vzpomíná Galáš. „Také proto jsem se rozhodl pro tento design v barvách Castrolu. Replik v bílých továrních barvách existuje už hodně,“ vysvětluje.

Informace o tom, že v Česku vznikla replika vítězného vozu, se donesla i do Belgie. „Originální tým se do mě zpočátku pustil. Tvrdili, že to auto není stejné,“ přiznává Galáš. Nakonec ale nebylo tak zle. „Vysvětlil jsem ji, že nejde o originál, ale o repliku. Nakonec mi začali i trochu fandit,“ dodává.

Ukázkovým jízdám historických závodních cestovních vozů budou v harmonogramu brněnského víkendu vyhrazeny tři sloty. V sobotu si na ně fanoušci počkají až do večerních hodin. Na dráhu vyjedou v 19:20 a svezou se 15 minut. Během neděle se v akci ukážou již od 8:25 hodin, tentokrát na 20 minut. Poslední série ukázkových jízd přijde na řadu v 17:30 a potrvá půl hodiny.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.