Franca Morbidelliho a Raúla Fernándeze sužují již před začátkem nové sezony MotoGP zranění. Zatímco první jmenovaný přijde po nepříjemném pádu o oba oficiální testy, pro jeho španělského soupeře skončilo předčasně vystoupení v Malajsii. Úvodní podnik v Kataru by ale neměl zmeškat ani jeden.
Morbidelliho úvod roku poznamenal pád při soukromých dvoudenních testech v portugalském Algarve na konci ledna. Itala potkala na tréninkové motorce tvrdá havárie v deváté zatáčce. Po nehodě dokonce na chvíli ztratil vědomí a CT vyšetření později odhalilo drobnou krevní sraženinu v hlavě.
Momentálně už je sice v pořádku, lékaři mu ale doporučili návrat za řídítka neuspěchat: „Výsledky různých vyšetření ukázaly dobrý celkový klinický obraz, profesor Franco Servadei ale přesto doporučil, aby se z preventivních důvodů v dalších třech týdnech zdržel sportovních aktivit,“ stojí v prohlášení stáje Pramac.
Morbidelli nezmešká pouze první testy, které probíhají v malajsijském Sepangu od úterý 6. února do čtvrtka 8. února, ale také druhou sérii testů. Jejich dějištěm bude katarský Lusail ve dnech 19. a 20. února. Vzhledem ke skutečnosti, že mu lékaři doporučili třítýdenní pauzu, by ale jeho účast v úvodním podniku sezony neměla být ohrožena. První velká cena se totiž koná až o víkendu 8.-10. března, opět v Kataru.
UPDATE ON FRANCO MOTBIDELLI’S CONDITIONhttps://t.co/3OSG8CvLxf pic.twitter.com/6D66r4c0PZ
— Prima Pramac Racing MotoGP (@pramacracing) February 6, 2024
Pro Morbidelliho půjde o první sezonu v barvách týmu Pramac. Na motocykl Ducati se přesouvá po pěti sezonách strávených s Yamahou. Zatímco nejprve působil u satelitní stáje Petronas SRT, poté následoval přesun do továrního týmu. Největších úspěchů ale dosáhl paradoxně se satelitním týmem – v roce 2020 vyhrál tři závody a vybojoval titul vicemistra. Po přesunu do „áčka“ ale nikdy nedokázal najít optimální formu. Jeho výkony sice měly každým rokem vzestupnou tendenci, vždy ale zaostával za svým parťákem Fabiem Quartararem a na stupně vítězů se nepodíval ani jednou.
Absence v testech znamená, že rodák z Říma půjde do prvního závodního víkendu s nulovými zkušenostmi na nové motorce. S Pramacem se sice účastnil již posezonního testování ve Valencii, zde ale usedal na stroje, které během roku 2023 používal jeho předchůdce Johann Zarco.
Ideálně nezačíná sezona ani pro Raúla Fernándeze. Už nyní je jasné, že jezdec nové americké stáje Trackhouse si na okruhu Sepang připíše pouze 21 kol, které zaznamenal během úterý. Hned ráno ho totiž potkal pád, když uklouzl na oleji v 11. zatáčce a poté jeho motorka dokonce začala hořet. Když byl propuštěn ze zdravotnického střediska, zapojil se sice zpět do akce, po skončení úterního programu ale padlo rozhodnutí, že se zbylých dvou dnů nezúčastní.
„Lékaři mi zjistili nějaké malé zlomeniny kyčelní kosti, takže jsme se spolu s týmem rozhodli, že to zabalíme a raději se začneme připravovat na testování v Kataru,“ informoval své příznivce na sociálních sítích Španěl, který si při nehodě rovněž pohmoždil pánev.
#MotoGP Sepang day one mishap for Raul Fernandez, who lights the first two sector times in red before flying above his RSGP after four laps in T11. Red flag, painfull hip, Test over. Pecco fell right after, complaining about dodgy grip in T11 at 10 15 AM. Pics credit Dorna. pic.twitter.com/CjDu484IqG
— GP Mag (@GPMag_) February 7, 2024
Pro Fernándeze letos půjde o druhý rok v satelitním týmu Aprilie. Zatímco loni působil u RNF, letos se přesune k Trackhouse. Nová americká stáj vystřídá ve startovním poli právě RNF, kterému byla účast zakázána kvůli opakovaným porušením smlouvy o účasti souvisejícím s finančními problémy. Díky této změně se bývalý vicemistr Moto2 dočká stroje aktuální specifikace. Ten by měl od italské značky obdržet v průběhu sezony. Jeho zkušenější kolega Miguel Oliveira bude mít tuto techniku k dispozici už od samotného začátku.
Foto: Trackhouse Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.