LCR Honda odhalí zbarvení 7. března. Čeká se už jen na Rossiho

Podívejte se, jaké motorky nasadí jednotlivé týmy v nové sezoně MotoGP.

Monster Energy Yamaha

Nová YZR-M1 se bude po okruzích prohánět v mírně upraveném zbarvení. Dominantními barvami sice zůstávají i nadále modrá a černá, nově ale budou doplněny šedou barvou. Ta ale bude pouze sekundární. O zastoupení zelené se již tradičně postará logo výrobce energetických nápojů Monster Energy, který zůstává hlavním sponzorem týmu.

Nový motocykl by ale neměl přinést pouze vzhledová vylepšení. Fabio Quartararo i testovací jezdec Cal Crutchlow si totiž během loňských testů pochvalovali výkonnější motor. Právě nedostatečný výkon motocyklu byl pro značku z Iwaty v posledních sezonách achillovou patou.

Crutchlow ovšem upozorňuje, že vyšší výkon by s sebou mohl přinést i jiné potíže: „Budeme mít  mnohem vyšší maximální rychlost a motorka s vyšší rychlostí na konci rovinky bude konkurenceschopnější. Už totiž nebude tak lehké Fabia předjet a on naopak možná bude moci předjíždět ostatní. Potřebuje něco k tomu, aby dokázal bojovat o titul a já věřím, že to, co jsme připravili pro letošní rok, mu něco takového dá. Musíme se ale postarat o to, aby byla motorka klidnější,“ nechal se Brit nedávno slyšet.

Kromě Fabia Quartarara bude letos za tovární Yamahu závodit také Franco Morbidelli. Ital se pokusí napravit loňský rok. Na rozdíl od svého kolegy, který bojoval až do posledního závodu o titul a nakonec skončil druhý, se totiž Morbidelli trápil. Vicemistr z roku 2020 dojel nejlépe sedmý a celkově obsadil až 19. příčku.

Gresini Racing

Na motocyklu týmu Gresini bude letos opět znát, že jde o satelitní stáj značky Ducati. Na jejích motorkách totiž opět budou nominovat světle modrá s červenou, která je charakteristickou barvou pro Ducati.

U týmu bude i letos pokračovat Fabio di Giannantonio, který se pokusí vylepšit své výkony z loňské nováčkovské sezony. V ní Ital dojel nejlépe osmý při Velké ceně Německa a s 24 body obsadil až celkovou 20. příčku. Upozornil ale na sebe na mokru při kvalifikaci v Mugellu, kterou dokázal vyhrát.

Di Gianantonio ovšem dostane nového týmového kolegu. Enea Bastianini se totiž přesouvá do továrního týmu Ducati a nahradí ho Álex Márquez. Španěl bude poprvé ve své kariéře v MotoGP startovat na jiné motorce než Hondě. Zatímco rok 2020 strávil u tovární Repsol Hondy, v nadcházejících dvou sezonách hájil barvy týmu LCR. U Gresiniho bude mít Márquez na co navazovat. Jeho předchůdce Bastianini totiž loni ovládl čtyři závody, které ho dovedly ke třetímu místu v celkovém pořadí.

Zatímco traťovým inženýrem Márqueze bude Donatello Giovanotti, který loni spolupracoval jako šéfmechanik s Di Giannantoniem, pozici datového inženýra bude u Španěla zastávat Andrea Mattioli. Zbytek týmu zdědí Márquez po Bastianinim.

Ke změnám dojde i u Di Giannantonia. Jeho novým šéfmechanikem totiž bude Frankie Carchedi, který dosud působil u Suzuki jako šéfmechanik šampiona z roku 2020 Joana Mira.

Stáj Gresini dostane i letos k dispozici rok staré motocykly Ducati, to znamená Ducati Desmosedici GP22.

Ducati Lenovo

U Ducati se po vzhledové stránce nic zásadního nemění. Italská značka zůstává podle očekávání věrná své tradiční červené. V nemalé míře ale bude na motorkách zastoupena také černá a bílá, zejména díky logu hlavního sponzora stáje, společnosti Lenovo. Za povšimnutí stojí logo výrobce energetických nápojů Monster Energy ve spodní části motocyklu. Tento gigant se od letoška rovněž řadí mezi sponzory týmu.

Daleko větší rozruch než zbarvení ovšem budí startovní čísla. Francesco Bagnaia se totiž rozhodl využít práva, které jako úřadující šampion má a svou tradiční 63 vymění za jedničku. Startovní číslo 1 uvidíme v MotoGP poprvé od roku 2012. Tehdy s ním závodil Casey Stoner v barvách stáje Repsol Honda.

Nová posila týmu Enea Bastianini, který nahrazuje do KTM odcházejícího Jacka Millera, bude i nadále používat do růžova zbarvené číslo 23. Bývalý jezdec stáje Gresini musel kvůli novému partnerství mezi Ducati a Monster Energy ukončit spolupráci s Red Bullem, do jehož portfolia doposud patřil.

 

Prima Pramac Racing

Zbarvení motocyklů stáje Pramac se v porovnání s loňským rokem moc nezmění. Tým bude i nadále používat červeno-bílo-fialový design. Toto zbarvení k týmu patří od loňska, kdy se jeho hlavním sponzorem stala italská pojišťovna Prima Assicurazioni. Ta bude hlavním partnerem stáje až do roku 2024.

Nemění se ani jezdci. Zůstávají jak Johann Zarco, tak Jorge Martín. O Španělovi se loni dlouho spekulovalo jako o kandidátovi na místo u továrního týmu Ducati uvolněné po odchodu Jacka Millera, přednost ale nakonec dostal Enea Bastianini.

Pramac bude letos jedinou satelitní stájí Ducati, která dostane nejnovější specifikaci motocyklu Ducati Desmosedici GP23. Pokud je o ostatní satelitní týmy, Gresini i VR46 pojedou s rok starými motorkami.

KTM Factory Racing

U KTM se žádný šok nekoná. Její motorky budou i letos vedeny v oranžových a tmavě modrých barvách. Z motorek nezmizí ani logo Red Bull, který zůstává hlavním sponzorem stáje.

U stáje zůstává Brad Binder, který s rakouskou továrnou podepsal smlouvu až do konce roku 2024. Bude mít ovšem nového týmového kolegu. Po konci u Ducati totiž přichází Jack Miller. Australan nahradí Miguela Oliveiru, který si musel najít nové působiště u satelitní stáje Aprilie RNF. S KTM podepsal Miller smlouvu na dva roky.

V MotoGP sice bude Miller za KTM závodit poprvé, přesto už ale zkušenosti s touto značkou má. V letech 2011 a 2014 se na jejím motocyklu objevil ve třídách do 125 ccm, respektive Moto3. V sezoně 2014 se dokonce stal vicemistrem světa.

Nebudou to ale pouze Binder a Miller, kdo si letos za KTM zazávodí. Čeká nás totiž také jeden jednorázový návrat legendy. KTM už totiž potvrdilo, že při Velké ceně Španělska v Jerezu nastoupí na divokou kartu testovací jezdec stáje Dani Pedrosa. Trojnásobný vicemistr MotoGP z let 2007, 2010 a 2012 si zazávodí poprvé od Velké ceny Štýrska 2021 na Red Bull Ringu. Už tehdy nastoupil za KTM na divokou kartu.

Další zajímavostí je, že KTM před letošní sezonou uzavírá partnerství s automobilovou značkou Cupra. Společnost Cupra Austria se dokonce stane partnerem továrního týmu pro mobilitu.

 

Repsol Honda – 23. února
Tech3 GASGAS – 4. března
LCR Honda - 7. března
Aprilia Racing – 10. března
RNF – 16. března
Mooney VR46 – bude potvrzeno

Foto: LCR Honda

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.