Ogier testoval hyperauto Toyota, uvažuje vydat se ve stopách Loeba

Před finále letošní sezony MS v rallye si Sébastien Ogier odskočil do Bahrajnu na testy hyperauta Toyota pro seriál FIA WEC. Není to ale první případ, kdy se superstar rallye "spustila" s okruhy.

(Zatím?) sedminásobný šampion WRC Ogier má s okruhovým závoděním už své zkušenosti. V letech 2013 a 2014 se jako hostující pilot objevil vždy na jednom podniku Porsche Supercupu. V červenci 2017 dokonce testoval monopost F1 Red Bull.

V ročníku 2018 se na Red Bull Ringu svezl v rámci DTM v Mercedesu-AMG. Ani v jednom z těchto případů ale nebodoval.

V neděli si tovární jezdec Toyoty vyzkoušel pilotování sesterského speciálu Toyota GR010 Hybrid. Na okruhu v Sáchiru odjel ve vítězném voze ze sobotní osmihodinovky 32 kol dopoledne, dalších 52 přidal odpoledne. Absolvoval v také dvacet okruhů v kuse.

„Jízdu v speciálu Toyota GR010 Hybrid jsem si moc užil. Nijak jsem se nestresoval dosaženým časem, protože tady pro mě bylo tolik novinek. Musel jsem si zvyknout na rychlost v zatáčkách, brzdění a také na hybridní systémy,“ uvedl Ogier, který by ale pro případný přestup do světa vytrvalostních závodů volil pro začátek raději třídu LMP2.

Ogier by tak mohl kráčet ve stopách největšího obojživelníka moderního motorsportu, Sébastiana Loeba. Francouzský pilot jako první historii vyhrál podniky tří různých automobilových šampionátů (rallye, cestovní vozy a rallyekros).

Začal samozřejmě s rallye. Mistrovství světa vyhrál devětkrát, což neokázal nikdo před ním a zatím ani po něm.

Brzy ale začal pokukovat i po okruzích. V barvách týmu Pescarolo Sport se v letech 2005 a 2006 zúčastnil čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Na druhý pokus dokonce s krajany Éricem Hélarym a Franckem Montagnym skončili druzí se ztrátou čtyř kol na vítězné Audi.

Další koketování s asfaltem, kde se jezdí kolem dokola a většinou i rychle, přišlo o sedm let později. To už měl svoji vlastní stáj Sébastien Loeb Racing a v jejích barvách se v šampionátu FIA GT Series, kde s McLarene, MP4-12C GT3 skončil celkově čtvrtý.

Že i mistr tesař se utne, ukazuje kuriózní příhoda z jeho debutu v této sérii na domácí půdě v Nogaru. Loeb si v boxové uličce rozepnul bezpečnostní pásy ještě před tím, než dojel k mechanikům. Za to dostala jeho posádka 30vteřinovou penalizaci.

V následujících dvou letech ho domovský koncern vyslal do MS cestovních vozů. V WTCC  vyhrál šest jízd a na konci sezony byl dvakrát na třetí pozici. Tím zatím Loebovo koketování s okruhy skončilo. Ale jeho tým úspěšně dál působí v TCR Europe, kde letos ovládl hodnocení týmů.

Foto: Toyota Gazoo Racing, Red Bull Racing, DTM

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.