Ze světa do Německa, z Kawasaki na Ducati. König míří do IDM

Německé superbikové mistrovství IDM na motocyklu Ducati stáje Hertrampf Racing. Takový je program Olivera Königa pro sezonu 2024. Bývalý jezdec MS superbiků by se ovšem rád ukázal opět mezi elitou alespoň na divokou kartu při domácím závodě v Mostě.

„Moc se tam těším, protože německý šampionát má velkou kvalitu. Jsou tam rychlí jezdci, například se zkušenostmi z vytrvalostního šampionátu, superbiků nebo z mistrovství světa. Konkurence je velká,“ říká 22letý závodník před novou výzvou své kariéry.

Mezi světovou superbikovou elitou působil König v období 2021-2023. Do šampionátu naskočil rovnou z kategorie Supersport 300 v roce 2021 při závěrečném podniku v indonéské Mandalice, kdy mu dala šanci stáj Pedercini. Při prvním závodě si sice přivodil po pádu drobné zranění na hlavě a tím pro něj víkend předčasně skončil, součástí startovního pole ale zůstal i v letech 2022 a 2023 díky španělskému Orelacu. Zatímco ročník 2022 mu přinesl tři body a celkové 27. místo, loni neskóroval ani jednou.

Po ztrátě sedačky v MS superbiků se pražský rodák pokoušel získat angažmá ve světovém šampionátu třídy Supersport. Ani zde ale nepochodil. „Vyjednat místo se nepovedlo. Zároveň nám přišlo škoda, kdyby Oliver přecházel na slabší motorku. Proto jsme kývli na IDM, kde pojede ve třídě superbiků,“ vysvětluje jezdcův manažer Miloš Čihák.

V německém mistrovství cílí König na vyšší patra výsledkové listiny, než ve kterých se pohyboval v rámci mistrovství světa. „Chci tam předvést své nejlepší výkony, dostávat se do kontaktu se soupeři. Budeme v novém týmu a na nové motorce. Uvidíme, jak na tom budeme po prvních závodech,“ dodává.

U stáje Hertrampf už König nebude sedlat stroj Kawasaki. Místo toho se posadí za řídítka motocyklu Ducati Panigale V4R. K italské značce se tým vrací po období stráveném s Yamahou. Šéf stáje Denis Hertrampf proto varuje, že zejména začátek sezony nebude jednoduchý, mimo jiné i proto, že o účasti týmu v nadcházející sezoně se rozhodlo teprve v březnu.

„Šest týdnů přípravy je samozřejmě příliš málo na to, abychom zvládli držet krok s konkurencí. Navíc nemůžeme motorku ani otestovat a kompletní materiál také nebude k dispozici v čas,“ nedělá si iluze Hertrampf, který ročník 2024 považuje pro svůj tým především za testovací.

König nebude v týmu jediným jezdcem. Jeho parťákem se totiž stane ruský závodník Vladimir Leonov. Šestatřicetiletý motocyklista v minulosti dosáhl na tři pódiová umístění v závodech MS třídy Supersport. Objevil se i ve světovém šampionátu tříd do 250 ccm, potažmo Moto2.

Doma minimálně jednou

Letošní kalendář seriálu IDM sestává z celkem sedmi podniků. Sezona začne o víkendu 3.-5. května na Sachsenringu. Následovat bude závodní víkend v Oscherslebenu (31. května – 2. června) a poté se startovní pole ukáže i před českými fanoušky v Mostě (21.-23. června). Zbytek ročníku utvoří Schleizer Dreieck (26.-28. července), Assen (16.-18. srpna), Nürburgring (30. srpna – 1. září) a Hockenheimring (20.-22. září).

Červnové vystoupení by ale nemuselo být jedinou příležitostí, kdy se König ukáže před domácím publikem. V červenci by si totiž rád v Mostě zazávodil i při podniku MS superbiků alespoň jako divoká karta.

„Je to v řešení. Uvidíme, jak to dopadne, a třeba také v jaké kategorii to bude možné. Trať ale moc dobře znám a většinou se mi na ní dařilo,“ říká.

König není jediným Čechem, který projevil zájem o start na divokou kartu v Mostě. Podobné vystoupení by si teoreticky dokázal představit i úřadující šampion Alpe Adrie v kategorii Superbike Michal Filla. Dvaačtyřicetiletý matador je součástí stáje Barni Spark, která v MS superbiků působí.

Foto: Hertrampf Racing, Oliver König via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.