Roučková spojila síly s Ouředníčkem, na Dakar chce vyjet pro změnu v autě

Olga Roučková chystá další novinku. Pokud se jí podařit zrealizovat smělé plány, pojede Rallye Dakar 2022 za volantem osobního auta. Tím pádem by nejslavnější a nejtěžší dálkovou soutěž absolvovala už ve třetí kategorii. Dakarskou rallye už dokončila v roce 2018 na čtykřolce a o rok později jako pilotka buginy.

Toyota Land Cruiser 120 bude spadat do kategorie T2, mezi produkční auta s povinnými úpravami. A právě povinné úpravy se na ní teď dodělávají. Při tom se Roučková seznamuje s vozem doslova šroubek po šroubku.

Změn není málo. Do vozu je nutné namontovat mimo jiné sportovní podvozek, homologované sedačky, přídavnou nádrž, čtyřbodové pásy, ochranné sítě v oknech, nehořlavé výplně, interkom, náhradní elektro svazek či převodovku s přímým zubem.

To vše probíhá v součinnosti s Tomášem Ouředníkem. Stala se totiž součástí jeho týmu Ultimate Dakar Racing. „Tomáš mě oslovil a možnost spolupráce mě hned nadchla. Víme, že víc týmových aut v soutěži znamená větší šanci na dobré umístění. Budeme připraveni s pomocí a odhodláním zajet co nejlepší výsledek,“ vysvětlila.

Spoléhat bude opět i na své fanoušky. Právě oni rozhodnou o jméně pro auto a zapojí se i do tvorby designu kombinézy a helmy. „Budou s námi od příprav po cílovou rovinku. Doufejme, že se na ni společně podíváme,“ říká žena, která se nemá ve zvyku vzdávat.

Aby mohla své sny zase jednou zrealizovat, musí naplnit pětimilionový rozpočet. Ani tady se dobročinnosti meze nekladou „Podpoře se meze nekladou, kdyby chtěl někdo dodat třeba řasenky, bylo by to super. Tu umím ztratit i v zavřeném stanu,“ prohodila věčně rozesmátá rodačka z Děčína.

První ostré jízdy v autě jsou naplánovány na konec března. Prvním závodem by měla být zářijová Marocco Desert Challenge. „Musím se zase sehrát s volantem a s navigátorem, už abychom jeli!“ přeje si 36letá jezdkyně, která s potutelným úsměvem nevyloučila ani to, že by jednou vyrazila na Dakar v kamionu.

Foto: Sedivy_Photography

Fotogalerie

lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem