Škoda Auto vyrobila loni téměř 780 000 vozidel

Proti roku 2021 jde o pokles o 22 000 vozů. V závodech v Nižním Novgorodu a Kaluze od února výroba kvůli ruskému útoku na Ukrajinu. stojí.

Na pozadí četných krizí po celém světě společnost Škoda Auto vyrobila v roce 2022 ve svých závodech doma i v zahraničí téměř 780 000 vozů. Patří mezi ně i na 56 000 aut v Indii. Kromě toho automobilka vyráběla i karoserie a komponenty – například bateriové systémy pro platformu MEB určenou pro elektrická vozidla, dále motory, nápravy, převodovky nebo vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní vozy, a to i pro ostatní koncernové modely.

„Díky mimořádnému úsilí našich zaměstnanců se nám podařilo ve výrobních závodech po celém světě vyrobit téměř 780 000 vozů Škoda, a to i za současných neobvykle náročných podmínek. Tento úspěch dokazuje vysoké nasazení a flexibilitu našich zaměstnanců, kteří si za to právem zaslouží velké uznání. V roce 2023 budeme pokračovat v elektrifikaci a s jasně definovanými cíli: Do roku 2030 budou všechny tři české závody vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky.

V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415 000 vozů modelových řad Škoda Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq iV a Enyaq Coupé iV. Modely úspěšné plně elektrické řady Enyaq iV vycházejí z modulární platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB koncernu Volkswagen.

Mladá Boleslav hlásí na 415 000 nových vozidel

Od května 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky činí přibližně 130 milionů eur. Bateriové systémy se používají v modelech značek Škoda, Volkswagen, Audi a Seat. Další montážní linku plánuje společnost Škoda Auto spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1 500 jednotek denně.

Kromě toho společnost ve svém hlavním závodě vyrobila 366 000 motorů, 1 390 000 náprav a 356 000 převodovek typů MQ100 a MQ200. Škoda Auto dosáhla milníku 4 milionů motorů EA211 a dodala 15miliontou převodovku současné generace napříč všemi typy.

V závodě v Kvasinách vyrobila Škoda Auto celkem 221 000 vozů modelových řad Škoda Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq.

V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538 000 kusů automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek. V polovině února 2022 linku opustila již čtyřmiliontá převodovka. Tento moderní výrobní závod je od konce roku 2020 prvním uhlíkově neutrálním provozem společnosti Škoda Auto na světě. Funguje na principu Průmyslu 4.0 a využívá moderní technologie v automobilovém průmyslu.

Škodovky se vyrábějí po celém světě

V závodě ve slovenském hlavním městě Bratislavě vyrobila Škoda Auto vloni16 000 vozů Škoda Karoq. V čínských závodech ve městech Čchang-ša (Kodiaq a Kodiaq GT), Nan-ťing (Kamiq, Kamiq GT a Superb), Ning-po (Octavia, Octavia Pro a Karoq) a I-čeng (Rapid) bylo vyrobeno přibližně 42 000 vozů.

V uplynulém roce vyrobila automobilka ve svých indických závodech v Púně (Kushaq a Slavia) a Aurangábádu (Škoda Octavia, Kodiaq a Superb) téměř 56 000 vozů. Závod v Aurangábádu využívá 100 % ekologické energie a je na cestě k tomu, aby byl do roku 2025 neutrální z hlediska produkce emisí CO2.

Model Škoda Slavia byl stejně jako SUV Kushaq vyvinut speciálně pro potřeby místních zákazníků v rámci projektu INDIA 2.0, a je tedy druhým lokálním automobilem, který zde značka Škoda v nedávné době úspěšně uvedla na trh. Modely Slavia a Kushaq jsou založeny na platformě MQB-A0-IN speciálně vyvinuté pro indický trh.

Od roku 2024 bude Škoda Auto vyvážet obě modelové řady v podobě plně rozložených sad (CKD) do Vietnamu, kde budou dokončovány v nově postaveném montážním závodě partnerské společnosti Thanh Cong Motor Vietnam. Automobilka tak zdůrazňuje značný význam Indie pro svůj další rozvoj v regionu a podporu strategie zaměřené na nové zahraniční trhy.

V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou z důvodu ruského útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.

Zdroj: Škoda Auto

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.