Felicia opět připravena do boje. Vlasáková se vrací po červnové nehodě na české kopce

Vendula Vlasáková se po téměř jednom roce vrací na vrchařskou scénu. Závodnice stáje GT2 Motorsport zabojuje při úvodním podniku seriálu Maverick Hill Climb Czech v Brně o úspěch ve třídě E1-2000. Do své Škody Felicia usedne poprvé od červnové nehody ve Víru.

"Naše Felicia je po hodně velkých opravách. Nasazujeme řadu nových dílů. Máme novou výbavu včetně převodovky. Věřím tomu, že na rovinkách nyní budu zvládat řadit mnohem rychleji. Loni jsme neměli tolik příležitostí testovat a zkoušet různé věci. Teď je ale auto připraveno tak, jak jsem si řekla. Doufám, že mi sedne, ale ještě jsem s ním mnoho nenatestovala," těší se 18letá závodnice na nový ročník.

Loňská sezona Vlasákové se v Maverick Hill Climb Czech skládala pouze ze tří vystoupení. Představila se při úvodním podniku v Brně, na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou a ve Víru. Nejvíce o sobě dala vědět v Náměšti, kde se jí podařilo při druhém závodě vyhrát dámskou trofej a současně obsadit třetí místo ve třídě E1-2000. Do nejlepší trojice pronikla také při Vírských serpentinách, kde obsadila v úvodním závodě druhé místo jak mezi dámami, tak v hodnocení juniorů. O den později ji ale potkala havárie, která její sezonu předčasně ukončila.

V úvodním podniku na ni čeká ve třídě E1-2000 celkem 14 soupeřů. Ty se pochopitelně bude snažit potrápit, současně ale vstupuje do nové sezony s rozvahou.

"Nechci moc riskovat, aby sezona neskončila předčasně jako loni. Samozřejmě se ale ze sebe pokusím dostat maximum, abych dosáhla co nejlepšího výsledku," vysvětluje svůj přístup.

Při podniku Brněnský drak čeká na účastníky již tradičně úsek na Masarykově okruhu. který se pojede v protisměru. Zatímco start bude umístěn pod Schwantzovou zatáčkou, cíl pod tribunou A. Celková délka trasy činí 2 435 metrů.

Raději než na okruhu se Vlasáková účastní klasických vrchařských závodů v přírodě. Zařazení brněnského podniku na úvod sezony ovšem vítá.

"Na začátek je to fajn. Ne každý totiž před sezonou techniku otestuje a tady si může vyzkoušet, co jeho auto vydrží. Nemusí se totiž bát svodidel nebo stromů," říká.

Vlasáková se bude letos snažit navázat na úspěšný rok 2022. V něm dosáhla na celkové stříbro v dámské trofeji. Tehdy ještě závodila s Renaultem Clio.

Součástí úvodního podniku seriálu Maverick Hill Climb Czech budou dva závody. Zatímco první odstartuje v sobotu od 12:00, v neděli se pojede od 10:00. V sobotu dostane každý z jezdců dva pokusy a v neděli bude mít k dispozici tři.

Foto: Vendula Vlasáková via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.