Bronz ze Stříbra. Vladimír Ampapa zahájil European Classic Motocross Cup třetím místem

Cesta za obhajobou titulu začala bronzovým výsledkem. Vladimír Ampapa si z úvodního podniku letošního European Classic Motocross Cupu ve Stříbře odvezl třetí místo v kategorii Classic 66+.

„Jsem spokojen. Myslím si, že je to dobrý začátek sezony,“ pochvaloval si závodník z Nové Říše, který stejně jako loni startuje s motocyklem ČZ 360. Kromě výsledku byl spokojen i se závodnickým zážitkem. „Stříbro je krásná trať, vyhlášená záležitost. Byly to rychlé a tvrdé závody,“ dodává.

Do nové sezony vstoupil loňský celkový vítěz kategorie Classic 66+ s chutí. Hned v úvodních metrech první závodní jízdy se ucházel o vedení. „Dobře jsem odstartoval a chvíli jsem byl první. Příliš brzy jsem ale ubral a soupeři se přese mě přehnali,“ popisuje start prvního závodu, po kterém se zařadil na třetí pozici.

Třetí místo poté Ampapovi patřilo po celý zbytek prvního závodu. Vpředu uháněli Miroslav Nejedlý a nizozemský závodník Peter van d Nieuwenhof, kteří sedlají silnější stroje ČZ 400. Jezdec stáje GT2 Motorsport ale zároveň udržoval solidní náskok před Claudem Martinaudem z Francie. Jako třetí nakonec dojel i do cíle.

Druhá závodní jízda se nesla v podobném duchu jako ta první. Ampapovi se opět povedl start, tentokrát dokonce ještě více. „V tomto případě už jsem neubíral a podržel jsem to. Díky tomu jsem v první zatáčce vedl a chvíli jsem jel první,“ říká k dalšímu vydařenému začátku.

Zanedlouho už se ale všechno opět vyvíjelo stejně jako v první jízdě. Dopředu se dostali Nejedlý s Van d Nieuwenhofem a Ampapa zažil další osamocený závod, který mu v cíli vynesl třetí místo. Dvě třetí pozice nakonec znamenaly bronzový výsledek i celkově.

„Nejedlý i Nieuwenhof byli rychlejší. Pokaždé jsem sice chvíli vedl, ale nedokázal jsem to udržet. Pak už jsem s nikým nebojoval. První dva byli o dvě nebo tři vteřiny rychlejší a já už jsem pak jezdil v podstatě sám a snažil se držet nějaký rytmus,“ uzavírá hodnocení úvodního podniku.

Seriál European Classic Motocross Cup je určen historickým motocyklům. Účastníci jsou rozděleni do kategorií nejenom podle druhu motocyklu, ale také podle jejich věku. Ampapova kategorie Classic 66+ je vypsána pro závodníky ve věku od 66 do 72 let. Nastupovat mohou pouze s motocykly, které byly vyrobeny v roce 1974 nebo později. Všechny stroje musí odpovídat dobové verzi.

„Motocykly se před závody vždy přísně kontrolují. Zdvih přední teleskopické vidlice nesmí být větší než 180 milimetrů a zdvih pérování nesmí přesáhnout 130 milimetrů. Také se přísně kontroluje průměr trubky přední vidlice, který nesmí být větší než 36 milimetrů. Karburátor nemůže mít ploché šoupátko a motor nesmí mít jazýčkové sání,“ přibližuje Vladimír Ampapa pravidla, která v šampionátu platí.

Součástí letošního kalendáře budou čtyři podniky. Další závody čekají na startovní pole 14. června v maďarské vesnici Veszpremvarsany. Třetí podnik se uskuteční 5. července v německém Laubus Eschbachu. Toto klání bude posledním v šampionátu jednotlivců. Závod družstev se pojede 16. srpna rovněž v Německu, v tomto případě však v Blankenhainu.

Foto: GT2 Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.