Obvyklé auto, neobvyklý jezdec. Na Bejdu mladšího čeká ve Víru první letošní start

Vůz Porsche 911 stáje GT2 Motorsport uvidíme tento víkend opět na českých kopcích, tentokrát ale s jednou podstatnou změnou. Při podniku České trofeje ve Víru totiž za jeho volant neusedne Pavel Bejda, ale jeho syn Vojtěch. Pro toho půjde o první letošní vystoupení.

"Momentálně stavíme druhé auto, které nasadíme příští rok. Tím jsme hodně zaneprázdněni a i proto jsme se letos zatím nikde neukázali. Navíc očekáváme příchod potomka," vysvětluje Bejda mladší, proč ho letos při závodech ve vrchu nevídáme tolik jako dříve.

Podniku Vírské serpentiny se Bejda nezúčastní poprvé. Startoval na něm totiž již v minulosti a tím pádem ví, do čeho jde.

"Ve Víru jsem už jednou jel, tehdy to ale bylo s jiným vozem. Je to technická trať, která je z větší části umístěna v lese. Je navíc poměrně nebezpečná," je si vědom výzev, které na něj čekají.

Jelikož půjde pro Bejdu o první letošní start, nechce si dávat přehnané cíle. Navíc dobře ví, že na něj ve třídě E1H+2000 nečeká malá konkurence. Poprat se bude muset mimo jiné i s celkovým lídrem průběžného pořadí Lukášem Kellerem nebo se zkušeným Davidem Komárkem. Ti nastoupí ve vozech Mitsubishi Lancer.

"Letos nestartujeme pravidelně, takže se do toho budeme ze začátku opět dostávat. Hlavně nebudeme chtít udělat ostudu. Konkurence navíc bude poměrně slušná a nabitá. Myslím si, že to bude velmi zajímavý závod," očekává.

Přijde i návrat do Evropy

Vírské serpentiny nejsou jedinou položkou, kterou má letos Vojtěch Bejda ve svém závodnickém kalendáři. Mimo jiné totiž chystá i návrat do mistrovství Evropy, ve kterém také působil již dříve.

"Rád bych se zúčastil posledních dvou závodů ve Slovinsku a Chorvatsku. Také chci jet závod FIA International Hill Climb Cupu v Německu," odhaluje své další letošní plány.

Nejprve přijde na řadu zmíněné vystoupení ve FIA International Hill Climb Cupu. V německém Osnabrücku se bude závodit o víkendu 4.-6. srpna. Závěrečné dva závody mistrovství Evropy jsou na programu v září. V termínu 1.-3. září se pojede ve slovinské Ilirské Bistrici a od 15. do 17. září se uskuteční evropské finále v podobě chorvatského klání Buzetski Dani.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.