Vítězný návrat za volant. Bejdův první letošní start skončil ve Víru triumfem

První letošní start a hned první vítězství. Vojtěchu Bejdovi se při podniku Vírské serpentiny podařilo v neděli ovládnout celkovou klasifikaci vrchařské České trofeje. Ze soboty si navíc odnesl třetí místo.

„Jsem spokojen. Po té pauze to ale pro mě byl tak trochu nezvyk. Jelikož mi letos chybí se závoděním praxe, tak jsem se musel s autem sžívat,“ řekl Bejda ke svému vystoupení.

Český závodník nastoupil ve Víru s vozem Porsche 911. S ním letos závodí zejména jeho otec Pavel v mistrovství republiky. Bejda mladší, který se momentálně soustředí především na stavbu nového  vozu pro příští sezonu, tak věděl, že si nemůže dovolit příliš riskovat. To platilo zejména v sobotním prvním závodě, který se konal na mokru.

„Tak trochu jsem to vypustil. Byl jsem raději opatrnější,“ přiznává.

Ačkoli se jezdec stáje GT2 Motorsport musel během soboty za volantem krotit, přesto to stačilo na pódiové umístění. Jak v absolutním pořadí České trofeje, tak ve třídě E1H+2000 totiž obsadil třetí místo. Zatímco vítězný David Komárek byl rychlejší o zhruba devět sekund, na druhého Michala Rolla ztratil Bejda okolo jedné sekundy.

Při nedělním závodě už jezdci závodili na suché dráze. Tyto podmínky sedly Bejdovi více než sobotní mokro. Byl totiž nejrychlejší ze všech a poté, co o necelou sekundu porazil Davida Komárka, se mohl radovat z vítězství. První opět skončil jak ve třídě E1H+2000, tak v absolutním pořadí České trofeje.

I přes vítězství měl Bejda ke svému výkonu výhrady: „Nějaké rezervy tam byly. Zkrátka jsem se ale necítil natolik silný, abych zkoušel svůj čas posunout ještě dál,“ uvedl.

Ne ve všech částech trati se navíc cítil pohodlně: „Najdeme zde zatáčky, které jsou v půlce sklopené. Tam jsem měl trochu problém. Na výjezdech jsem s autem hodně bojoval. Řekl bych, že pro Porsche není tato trať úplně ideální. Spíše mě ale limitovaly jezdecké rezervy než rezervy vozu,“ dodává.


Ačkoli letos Bejda mladší plánuje závodit jen občas, za volantem závodního vozu bychom ho tento rok ještě měli vidět třikrát. Pokud mu to dovolí pracovní povinnosti, chce se zúčastnit podniku FIA International Hill Climb Cupu v německém Osnabrücku (4.-6. srpna) a také závěrečných dvou klání mistrovství Evropy. Ta se uskuteční ve Slovinsku (1.-3. září) a Chorvatsku (15.-17. září).

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.