Začátek nové sezony se na Automotodromu Brno odkládá. Rekonstrukce Masarykova okruhu kvůli návratu MotoGP totiž bude o něco delší, než se původně předpokládalo. Představitelé trati musejí zrušit mimo jiné květnový Histo Cup.
„Stáli jsme před rozhodnutím, zda se pokusit práce uspíšit, nebo i nadále trvat na dodržení nejvyšších možných standardů provedení,“ vysvětluje výkonný ředitel okruhu Miroslav Bartoš. „Kvalita je pro nás absolutní prioritou, a proto jsme se po pečlivém zvážení rozhodli posunout start sezony o zhruba dva týdny,“ dodává.
Rekonstrukce okruhu, jejíž součástí je kompletní položení nového asfaltu nebo úprava únikových zón, probíhá od března kvůli letošnímu návratu MotoGP. Nejprestižnější šampionát v závodech silničních motocyklů se letos v červenci vrátí na Automotodrom Brno po pěti letech. Za průtahem doby oprav stojí podle představitelů okruhu externí okolnosti. K dokončení oprav má dojít v polovině května.
„V počátečních fázích nám přiskakovaly určité požadavky, které nás ve výsledku postavily před rozhodnutí, jestli se snažit celou věc uspíšit nebo ten původní termín tak trochu složitě nahánět nebo mít opravdu stoprocentní jistotu, že celou věc dokončíme v požadované a hlavně také chtěně kvalitě,“ dodává tiskový mluvčí okruhu Petr Boháč.
Boháč na dotaz redakce serveru MotorMix.cz rovněž upřesnil, o jaké požadavky a externí vlivy se přesně jedná. „Jednalo se o dodatečný požadavek na úpravu výjezdových zón ve větším rozsahu, než byl původní plán. Vzhledem k pohybu těžké techniky po závodní dráze musí tyto práce předcházet samotnému asfaltování, což vedlo k posunutí harmonogramu. Současně bylo s ohledem na dynamicky se vyvíjející situaci na trhu nezbytné v rámci dodavatelského řetězce detailně upřesnit parametry výrobního procesu asfaltové směsi, aby výsledné vlastnosti povrchu plně odpovídaly nejpřísnějším standardům kladným na asfalt pro závodní okruhy," prozradil.
Delší doba rekonstrukce mimo jiné znamená, že se v původním termínu nebude moci uskutečnit Histo Cup. Seriál závodů historických automobilů měl brněnskou sezonu odstartovat o víkendu 9.-11. května.
„Mrzí nás to, Histo Cup je tradičním podnikem, který má v našem kalendáři pevné místo,“ říká Miroslav Bartoš. Současně ale dává fanouškům těchto závodů naději, že by se seriál letos přece jen mohl v Brně objevit. „Společně s vedením šampionátu se pokusíme najít vhodný náhradní termín,“ prozrazuje.
Pokud by se Histo Cup v Brně přece jen letos nejel, neznamená to, že o něj čeští příznivci přijdou zcela. Finále sezony se totiž v termínu 3.-5. října uskuteční na Autodromu Most. Tomuto víkendu budou předcházet závody na rakouském Red Bull Ringu (11.-13. dubna, 25.-27. dubna), v chorvatském Grobniku (13.-15. června), na maďarském Pannonia Ringu (11.-13. července), rakouském Salzburgringu (8.-10. srpna) a na Slovakia Ringu (19.-21. září).
Odložení začátku nové sezony se dotkne i komerčních pronájmů tratě agenturám a dalším klientům. „Uvědomujeme si, že jakékoli prodloužení termínu není ideální, ale nechceme dělat kompromisy v kvalitě rekonstrukce. Naším cílem je, aby naši klienti měli k dispozici dráhu na té nejvyšší možné úrovni a jsme přesvědčeni, že z dlouhodobého hlediska je naše rozhodnutí správné a v následujících sezonách bude ku prospěchu všem,“ říká Bartoš.
První akcí na Masarykově okruhu v Brně by nyní měl být podnik Ferrrari Challenge Europe. Tato série, která se do Brna vrací poprvé od roku 2021, má na jih Moravy zavítat od 6. do 8. června.
Kromě Ferrari Challenge Europe a MotoGP (18.-20. července) tvoří letošní kalendář okruhu takové mezinárodní motocyklový šampionát Alpe Adria (4.-6. července), tradiční Masaryk Racing Days s ESET Cupem nebo exhibicí vozu F1 (5.-7. září), dále Porsche Sprint Challenge Central Europe (18.-21. září), Velká cena Bohumila Staši (26.-28. září), Epilog (10.-11. října), vrchařský seriál Maverick Hill Climb Czech (12. října) a také devítihodinový a pětihodinový závod LeBrno (19. října).
Foto: Automotodrom Brno
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.