Vrchol letošní sezony vytrvalostních závodů je za námi Podívejte se, jak to v Le Mans dopadlo a co se dělo před 90. ročníkem slavné čtyřiadvacetihodinovky.
V neděli krátce po 16. hodině bylo jasno. Pro triumf si dojela Toyota s číslem 8, kterou pilotovali Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa. Ti o dvě minuty porazili sesterskou "sedmičku", v níž se střídali Mike Conway, Kamui Kobajaši, José Maria López. Poprvé od orku 1969 se na stupně vítězů podívala posádka vozu vyrobeného v USA. S Glickenhausem se to povedlo Olivieru Pla, Romainu Dumasovi a Pipo Deranimu.
Ve třídě LMP2 se v cíli mohli radovat Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa a Will Stevens s Orecou v barvách stáje Jota. Druhé místo patřilo Prema Orlen Teamu (Robert Kubica, Louis Deletraz a Lorenzo Colombo), třetí byla pro změnu zase Jota (Ed Jones, Jonathan Aberdein a Oliver Rasmussen).
Poslední ročník kategorie LMGTE Pro přinesl velké zklamání Corvettě, jejíž žluté vozy se vůbec nedostaly na stupně vítězů. Na nejvyšší z nich vystoupali Gianmaria Bruni, Richard Lietz a Frederic Makowiecki z Porsche, které doprovodily dvě posádky Ferrari (Alessandro Pier Guidi, James Calado a Daniel Serra - Miguel Molina, Antonio Fuoco, Davide Rigon)
V amatérské kategorii nakonec vypuklo nejvíc radosti v boxech TF Sport. Aston Martin dovedli do cíle vítězně Ben Keating, Henrique Chaves a Marco Sorensen. Druhý byl tým Weathertech Racing s Porsche (Cooper MacNeil, Julien Andlauer a Thomas Merrill) a třetí Northwest AMR s dalším Aston Martinem (Paul Dalla Lana, Nicki Thiim a David Pittard).
Kompletní startovní listina závodu
Technické přejímky v ulicích Le Mans
Technické přejímky v ulicích Le Mans
Testy
První volný trénink
Kvalifikační trénink
Boj o osmičku v Hyperpole v každé ze čtyř vypsaných kategorií ovlivnila v polovině vyměřeného času havárie Michaela Fassbendera, po níž byla vyvěšena červená vlajka. Po restartu začalo pršet, takže bylo po šanci o vylepšení času. Absolutní prvenství patří Toyotě se startovním číslem 7, partnerská osmička skončila až 29. celkově - tedy poslední pátá z vozů třídy Hypercar.
The red flag is out! ????
— Eurosport (@eurosport) June 8, 2022
A huge crash for movie star Michael Fassbender (@ProtonRacing) means the action is halted! ????#LeMans24 | @24hoursoflemans pic.twitter.com/AblCpklDHF
Druhý volný trénink
Třetí volný trénink
Hyperpole
V souboji dvou vozů Toyota kraloval nakonec Brendon Hartley, který o 420 tisícin vteřiny porazil loňského vítěze Hyperpole Kamuiho Kobajašiho. V kategorii LMP2 trimfoval tým WRT. Mezi vozy GT kraloval tovární tým Corvetty (LMGTE Pro) a Ferrari připravené AF Corse (LMGTE AM).
Čtvrtý volný trénink
Přehlídka jezdců v ulicích Le Mans
Warm-up
Start
Cíl
Foto: Toyota Gazoo Racing
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.