Tento týden odstartuje nová sezóna série Ferrari Challenge Europe na italské Monze. Na jakých okruzích se letos proženou závodní vozy Ferrari?
Závodní série Ferrari Challenge Europe se vrací na startovní rošt již tento víkend do Monzy. Letošní sezóna nabídne celkem osm závodních destinací, přičemž mezi nimi nebude chybět ani ikonický český okruh.
Ferrari Challenge Europe, prestižní evropský šampionát, který existuje od roku 1993, se závodí ve čtyřech kategoriích: Trofeo Pirelli, Trofeo Pirelli Am, Coppa Shell a Coppa Shell Am. V minulých ročnících nasadil vůz do závodů i český tým Scuderia Praha, který v letošní sezóně absolvuje celý kalendář vytrvalostního 24H Series. V kategorii Trofeo Pirelli AM se tým představí s Hendrikem Violem, který skončil v celkovém pořadí na skvělém druhém místě.
První zastávkou letošního kalendáře bude již za týden italský okruh Monza. Autodromo Nazionale Monza, s délkou 5,793 km, patří mezi nejtradičnější destinace evropských závodních sérií, kde pravidelně závodí i Formule 1. Ferrari Challenge Europe se vrací na „Chrám rychlosti“ po více než pěti letech, přičemž poslední závod zde probíhal v listopadu 2018.
Okruh, původně nazývaný Autodromo di Misano, byl otevřen v roce 1972. Později byl přejmenován na Misano World Circuit Marco Simoncelli na počest zesnulého italského motocyklového závodníka Marca Simoncelliho. Kromě Ferrari Challenge Europe se zde konají závody MotoGP, WorldSBK i GT World Challenge Europe.
Třetí zastávkou sezóny bude oblíbený německý okruh Hockenheimring. Původní trať, otevřená v roce 1932, měřila přes 12 km. V roce 1965 však došlo k významné úpravě, která dala okruhu jeho ikonickou podobu s dlouhými rovinkami. V roce 2002 byl Hockenheimring rekonstruován podle návrhu Hermanna Tilkeho, což vedlo ke zkrácení tratě a odstranění lesních pasáží. V minulosti hostil závody F1 a dnes pravidelně pořádá závody DTM.
Pro české fanoušky bude čtvrtá zastávka sezóny velmi očekávaná. Závodní vozy Ferrari se totiž poprvé projedou po novém závodním povrchu Masarykova okruhu v Brně, který je připravován na návrat MotoGP po pětileté pauze. Historie Autodromu v Brně sahá až do roku 1930, a od roku 1987 nabízí nový permanentní okruh dlouhý 5,4 km. Masarykův okruh je známý svou náročností a převýšením, díky čemuž patří mezi nejkrásnější a nejvýzývavější okruhy v kalendáři MotoGP.
Circuit Ricardo Tormo, otevřený v roce 1999, se nachází v městě Cheste, poblíž Valencie ve Španělsku. Okruh dlouhý 4,01 km, známý svým směrem jízdy proti směru hodinových ručiček, hostí každoročně závody MotoGP, WorldSBK a bývá také využíván k testování monopostů F1.
Circuit de Barcelona-Catalunya je okruh, který pravidelně hostí závody Formule 1, MotoGP, WorldSBK, ELMS, GT World Challenge a 24H Series. Letos se na této 4,657 km dlouhé trati poprvé proženou také vozy Ferrari Challenge. Tento okruh je oblíbený mezi závodníky díky vyvážené kombinaci rychlých a technických zatáček, což jej činí i klíčovým testovacím místem pro vozy F1.
Jeden z nejikoničtějších a nejoblíbenějších závodních okruhů na světě, Spa-Francorchamps, bude předposlední zastávkou sezóny Ferrari Challenge. Okruh je známý svými náročnými a rychlými zatáčkami, včetně nejslavnějšího úseku – Eau Rouge. Dlouhý 7,004 km, Spa je každoročně dějištěm závodů F1 i GT vozů v rámci 24 hodin Spa.
Finali Mondiali Mugello, 21.-26. října
Poslední zastávkou sezóny Ferrari Challenge bude slavnostní Finali Mondiali. Tento závod se v minulém roce odehrál na italské Imole. Finali Mondiali je jednou z největších akcí Ferrari, kde kromě závodů Ferrari Challenge nechybí ani exhibice vozů F1. Je to také místo, kde se setkávají významní závodníci a milovníci Ferrari z celého světa.
Foto: Ferrari