Toyota uhájila při premiéře FIA WEC v Monze svoji neporazitelnost jen tak tak

Premiéra světového šampionátu ve vytrvalostních závodech v Monz přinesla řadu dramat a nakonec očekávanou výhru Toyoty.

Moc nechybělo a na italské trati skončila po pěti triumfech vítězná série týmu Toyota v seriálu FIA WEC.

První vůz japonské značky, ten s číslem 8 a posádkou Brendon Hartley, Kazuki Nakadžima a Sebastien Buemi, přišel o naděje na úspěch kvůli čtyřem zastávkám v boxech zaviněnými nejrůznějšími technickými potížemi. Nakonec byl klasifikován až na 33. místě se ztrátou 43 kol.

To "sedmička" na tom byla od začátku lépe. Trio Mike Conway, Kamui Kobajaši a Jose Maria Lopez si po startu z pole position jistilo vedení. Ani Alpine ani oba Glickenhausy s tím nemohly nic udělat.

Jenže na začátku předposlední hodiny Kobajaši najednou na dlouhé rovince za druhou zatáčkou Lesmo zůstal stát. Japonský jezdec si dokázal s nastalými potížemi poradit a znovu se rozjet, jenže to se už vedení ujal se 40sekundovým náskokem Glickenhaus s Romainem Dumasem za volantem.

Toyotu mohlo potěšit, že Američané nakonec vedoucí stroj stáhli do depa kvůli preventivní výměně brzd. Ale pořád tu byl vážný rival v podobě vozu Alpine. V té chvíli pomohla týmu TGR full course yellow, díky čemuž Conway mohl natankovat a zajistit si tak dostatek paliva na dojetí do cíle jako vítěz.

Druhý skončil Alpine posádky André Negrao, Nicolas Lapierre a Matthieu Vaxiviere. Třetí dojel nejlepší vůz LMP2: Oreca v barvách United Autosports, v níž se střídali Phil Hanson, Fabio Scherer a Filip Albuquerque .

V této kategorie závodil také slovenský tým ARC Bratislava. Jeho trojici Miro Konôpka, Matej Konôpka a Oliver Webb patřila konečná 14. příčka a 11. pozice ve třídě.

Drama elitní kategorie sportovních vozů pro sebe rozhodl Porsche GT Team, ve třídě GTE Am trumfovalo Ferrari týmu AF Corse.

Výsledky ZDE

Foto: FIA WEC

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.