FIA WTCR v Estorilu: Vítězství úřadujícího šampiona či smůla domácího miláčka

Druhý podnik letošního ročníku FIA WTCR v Estorilu přinesl vítězství úřadujícímu šampionovi Yannu Ehrlacherovi a Attilovi Tassimu. Domácího jezdce Tiaga Monteira připravila o triumf smůla.

Během uplynulého víkendu pokračovala druhým podnikem letošní sezona světového poháru v závodech cestovních vozů FIA WTCR. Tři týdny po prvním závodním víkendu na Nordschleife se tentokrát bojovalo o body v portugalském Estorilu. Ten letos hostil podnik WTCR vůbec poprvé, když kvůli koronavirovým restrikcím nahradil v kalendáři Vila Real.

Ehrlacherův první letošní triumf

V prvním závodě víkendu si dojel pro vítězství úřadující šampion Yann Ehrlacher. Na startovním roštu se nejrychlejší desítka z kvalifikace seřadila v obráceném gardu a Ehrlacherovi tak díky devátému času připadla druhá pozice hned za prvním Gabrielem Tarquinim. S Italem, který vybojoval ve WTCR titul v roce 2018, se ale vypořádal hned po startu a ve zbytku závodu Ehrlachera už nikdo z prvního místa nesesadil.

O svém vítězství v prvním závodě rozhodl Yann Ehrlacher již po startu. Foto: FIA WTCR

Tarquini musel později ze druhého místa odstoupit kvůli defektu pneumatiky. Pomyslné stříbro tak nakonec bral Ehrlacherův strýc a zároveň týmový kolega Yvan Muller. Třetí dojel další jezdec týmu Cyan Santiago Urrutia. Na Urrutiu si dlouho brousil zuby Tiago Monteiro. Recept na uruguajského jezdce však hledal marně a tak před sebe pustil svého týmového kolegu od Münnich Motorsportu Estebana Guerrieriho. Ani on ale na Urrutiu nevyzrál a v závěru závodu Guerrieri Monteirovi pozici vrátil. Monteiro tedy dojel čtvrtý a Guerrieri pátý.

Body si připsali i šestý Thed Björk, sedmý Attila Tassi, osmý Gilles Magnus, devátý Rob Huff, desátý Mikel Azcona, jedenáctý Nathanaël Berthon, dvanáctý Luca Engstler, třináctý Frédéric Vervisch, čtrnáctý Jordi Gené a patnáctý Andreas Bäckman. Azcona původně projel cílem jako šestý. Po závodě byl ale penalizován deseti sekundami za kontakt s Engstlerem. Trest obdržel i Tassi, který dostal pět sekund za to, že vytlačil Björka z dráhy. Díky penalizaci Azcony ale zůstal sedmý.

Rob Huff vybojoval v Estorilu své první body od návratu do WTCR. Foto: Robert Huff/Facebook

Na trati se během prvního závodu jednou objevil zpomalovací vůz. Stalo se tak hned v úvodu kvůli odstavené Hondě Néstora Girolamiho. Argentinec v úvodu způsobil hromadný incident a na startu prvního závodu nadcházejícího podniku na okruhu MotorLand Aragón (10.-11. července) přijde o tři místa. V kolizi byli zapleteni také Attila Tassi, Norbert Michelisz a lídr šampionátu Jean-Karl Vernay. Tassi byl schopen pokračovat bez úhony. Michelisz a Vernay se sice po zastávce v boxech do závodu vrátili, později ale oba přeci jen odstoupili.

Monteirova smůla přihrála Tassimu premiérový triumf

Ve druhém závodě sahal po vítězství domácí Monteiro, který po prvním závodě převzal vedení v šampionátu. Tentokrát se už startovalo podle výsledků kvalifikace. Monteiro vyrážel jako druhý za prvním Guerrierim. Argentinec ale zaspal na startu, výrazně se propadl pořadím a pustil tak Monteira do vedení. Na cestě za vítězstvím ale bývalému pilotovi formule 1 podrazila nohy smůla v podobě uvolněné kapoty. Musel tak do boxů na opravu a nakonec skončil až osmnáctý.

Tiago Monteiro měl nakročeno k vítězství na domácí půdě. Foto: Münnich Motorsport

Z vítězství se nakonec radoval Attila Tassi. Maďar, který na startu stál jako čtvrtý, zvítězil ve FIA WTCR vůbec poprvé. Na stupně vítězů ho doprovodili druhý Jean-Karl Vernay se třetím Norbertem Micheliszem.

Attila Tassi získal své premiérové vítězství ve WTCR. Foto: FIA WTCR

Čtvrtý dojel Tarquini, pátý Urrutia, šestý Ehrlacher, sedmý Björk, osmý nakonec Guerrieri, devátý Muller, desátý Huff, jedenáctý Vervisch, dvanáctý Berthon, třináctý Girolami, čtrnáctý Magnus a bodovanou patnáctku zkompletoval Gené. Girolami do závodu startoval jako poslední. Původně mu sice mělo patřit třetí místo, kvůli poškozením po incidentu z prvního závodu ale mechanici potřebovali na jeho voze mezi prvním a druhým vozem pracovat, což pravidla zakazují. Tým Münnich Motorsport ale požádal o výjimku a ta s sebou nesla právě trest v podobě odsunu na chvost roštu.

I ve druhém závodě se na trati objevil zpomalovací vůz. Ten byl povolán do akce v úvodu poté, co Mikel Azcona poslal do zdi Toma Coronela a vyřadil ho tak ze závodu. Španěl za tuto kolizi obdržel penalizaci průjezdu boxy. Nakonec ani on do cíle s poškozeným vozem nedojel. Šachovnicovou vlajku nespatřil kvůli poškození vozu po kontaktu se soupeřem ani Luca Engstler.

Po druhém závodě víkendu se do čela průběžného pořadí vrátil Jean-Karl Vernay. Na kontě má 61 bodů. Druhý je Attila Tassi, který ztrácí pět bodů. Stejný počet bodů jako Tassi (56) dosud nasbírali také třetí Yvan Muller a čtvrtý Santiago Urrutia. Monteiro (52 bodů) se po druhém závodě propadl z prvního místa na páté. Úřadující šampion Ehrlacher je sedmý (49 bodů).

Jean-Karl Vernay sice po prvním závodě víkendu přišel o průběžné vedení, i tak ale z Portugalska odjížděl jako lídr šampionátu. Foto: Hyundai Motorsport

Výsledky prvního závodu: 1. Yann Ehrlacher (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) 15 kol, 2. Yvan Muller (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +1,746, 3. Santiago Urrutia (Uruguay, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +3,411.

Výsledky druhého závodu: 1. Attila Tassi (Maďarsko, ALL-INKL.DE Münnich Motorsport, Honda Civic TCR) 16 kol, 2. Jean-Karl Vernay (Francie, Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team, Hyundai Elantra N TCR) +1,030, 3. Norbert Michelisz (Maďarsko, BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR) +1,553.

Průběžné pořadí šampionátu: 1. Jean-Karl Vernay (Francie, Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team, Hyundai Elantra N TCR) 61 bodů, 2. Attila Tassi (Maďarsko, ALL-INKL.DE Münnich Motorsport, Honda Civic TCR) 56 bodů, 3. Yvan Muller (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) 56 bodů.

Úvodní foto: Cyan Racing

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.