Druhý podnik sezony s velmi prestižní atmosférou. Tým GT Sports Technology a jeho jezdec Petr Brecka míří do katarského Dauhá na další dějství seriálu Porsche Carrera Cup Middle East. Šampionát na okruhu Lusail nastoupí jako součást doprovodného programu letošní předposlední velké ceny F1, která může rozhodnout o novém mistru světa.
„Budou to náročné závody,“ nedělá si iluze šéf týmu Karel Neffe o přes pět kilometrů dlouhé trati, která nabízí kromě dlouhých rovinek rovněž středně rychlé a vysokorychlostní zatáčky. V loňském roce navíc k českému týmu nebyla vůbec milosrdná. Po nezaviněné havárii Petra Brecky při druhém víkendovém závodě totiž bylo jeho Porsche na odpis. „Loňská zkušenost pro nás byla dost drastická. Tyto negativní vzpomínky nás ale nijak neovlivňují,“ ujišťuje Neffe.
Před třemi týdny zahájila česká stáj ročník 2025/2026 nadějně. Úvodní dva závody v Bahrajnu totiž Petru Breckovi přinesly vítězství a druhé místo v kategorii Masters, která je určena amatérským závodníkům starším 40 let. V průběžném pořadí šampionátu se před druhým podnikem dělí o vedení se švédským jezdcem Kristerem Anderem.
Během víkendu se bude muset tým vypořádat se dvěma odlišnými výzvami. Sobotní závod se totiž uskuteční večer pod umělým osvětlením, kdežto ten nedělní se koná ještě za denního světla. „Teplotní výkyvy jsou velké,“ vysvětluje Neffe. „Přes den je teplo, večer zima. Loni jsme zažili dokonce jenom deset stupňů,“ vzpomíná.
Klíčové bude rovněž hospodaření s pneumatikami. Místní okruh totiž gumy vůbec nešetří. To jasně dokládá situace ve F1. Dodavatel obutí Pirelli totiž vydal rozhodnutí, na základě kterého nesmí pilot odjet na jedné sadě pneumatik více než 25 kol.
„S pneumatikami to byla výzva už loni,“ říká Neffe. Rozhodně ale nevidí důvod k panice. „Myslím si, že už máme zkušenosti a zúročíme je. Jsem také rád, že se místo jednoho tréninku pojedou dva,“ dodává.
Právě dvěma 45 minut dlouhým tréninkům bude patřit pátek. V sobotu přijde od 13:20 našeho času na řadu kvalifikace a ve 20:45 úvodní závod. V neděli se bude závodit od 11:50 českého času.
U GT Sports Technology se těší zejména na sobotu. „Večerní závod bude zajímavější. Závodění v noci tady má něco do sebe,“ říká Neffe o okruhu, na kterém se pod umělým osvětlením konají nejenom závody F1, ale také MotoGP.
Neffe ale počítá s tím, že i atmosféra nedělního závodu bude výjimečná. Důvod je prostý. Půjde totiž o hlavní závodní den, na jehož konci si může pilot McLarenu Lando Norris definitivně zajistit svůj první titul mistra světa F1. Stačí mu, když během víkendu získá o dva body více než jeho týmový kolega Oscar Piastri a čtyřnásobný šampion Max Verstappen z Red Bullu. „Pojedeme před Formulí 1, takže tribuny budou plné. Bude to mít grády,“ uzavírá Neffe.
Kromě Formule 1 a Porsche Carrera Cupu Middle East se v Kataru o víkendu představí také Formule 2. Tam budou čeští fanoušci moci držet palce Romanu Staňkovi, který se dva podniky před koncem nachází na deváté pozici průběžného pořadí.
Foto: Porsche Carrera Cup Middle East, GT Sports Technology
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.