Na veletrhu v Soulu ukázal Hyundai upravený elektromobil IONIQ 6. Vrcholná varianta N dorazí v létě.
Hyundai na korejském autosalonu Seoul Mobility Show 2025 představil modernizovanou verzi svého elektrického sedanu IONIQ 6. Automobil, který měl premiéru v roce 2022 a zaujal především svým aerodynamickým designem, prošel úpravami vnějšku i interiéru. Společně se základním modelem se veřejnosti poprvé ukázala i verze N Line. Vrcholná sportovní varianta IONIQ 6 N bude následovat v červenci.
Aktualizovaný IONIQ 6 si zachovává charakteristické proudnicové tvary, designéři ale upravili proporce i detaily karoserie. Vyšší kapota a prodloužená přední část přecházejí do motivu žraločího nosu, zadní spoiler nově připomíná tvar „kachního ocasu“. Změn doznalo také černé lemování spodní části karoserie, které se teď táhne až ke dveřím. Výsledkem je uhlazenější silueta při zachování původních aerodynamických vlastností.
Modernější vzhled podtrhují úzká světla pro denní svícení, samostatné hlavní světlomety a nové ztvárnění nárazníků. V interiéru došlo k dílčím změnám – nové materiály ve výplních dveří, upravený volant, větší dotykový displej klimatizace a přepracovaná středová konzole mají zlepšit ergonomii i celkový dojem z jízdy. Automobil zůstává věrný filozofii útulného prostoru, kterou automobilka označuje jako „Mindful Cocoon“.
Současně s modernizací základního modelu se poprvé veřejně představila i verze IONIQ 6 N Line. Ta vychází z designového konceptu RN22e z roku 2022 a nabízí sportovnější vzhled. Charakteristickými znaky jsou agresivněji tvarované nárazníky s motivem křídel, přepracované boční prahy nebo rozsáhlé použití černé barvy na zádi. Sportovní dojem umocňuje dvourozměrný vzhled světlometů s tzv. parametrickými pixely.
Přímo na akci automobilka také oficiálně oznámila blížící se premiéru plnohodnotné sportovní verze IONIQ 6 N, která naváže na technicky vyspělý a výkonově silný model IONIQ 5 N. Uvedení modelu IONIQ 6 N na trh je naplánováno na červenec letošního roku.
Foto: Hyundai
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.