Zkušený matador Valtr se těší na další dakarské svezení. Tatra je po repasi a má větší výkon

Jaroslava Valtra čeká už osmý start na Rallye Dakar. Zkušený jezdec opět usedne do Tatry Phoenix v barvách týmu Tatra Buggyra ZM Racing (uvnitř galerie).

Start Dakaru je už prakticky za měsíc. Jak se těšíte?

Bude to můj osmý Dakar a jednou jsem jel Africa Eco Race. Teď se je to hodně hektické. Probíhají poslední přípravy a balení, člověk nemá ani čas se těšit. Minulý týden jsem dva dny testoval auto a bylo to skvělé, takže se na dakarské svezení těším. Auto je ve špičkové kondici.

Jak bude probíhat finální fáze přípravy?

Teď je to spíš o práci ve firmě, musím zabezpečit její fungovaní během ledna. Sám se snažím dát do co nejlepší kondice. Měl jsem letos poměrně těžkou havárii na kole, tak jsem musel oběhat lékaře, abych byl ve formě.

Pojedete s Phoenixem, s nímž jste byl v lednu celkově pátý. Jaké změny na autě proběhly?

Neproběhly žádné revoluční změny. Došlo ke kompletní repasi: nápravy, sestup, převodovka. Upravil se také motor, takže Tatra má mnohem větší výkon. Auto funguje skvěle. Před Dakarem jsem se zaměřoval hlavně na spolehlivost auta a na osvědčené díly.

Nezávidíte Martinu Šoltysovi tak trochu nový kamion Tatra Buggyra Evo3?
Závidím a nezávidím. Je to nové auto, takže určitě budou porodní bolesti. Možná se také ukáže, že ho kluci postaví perfektně a vyhne se jim. Co mu závidím, je podvozek. Auto bude stabilnější. Lépe štelovat. Auto nebude tak náchylné na převrácené. Musí se jet hodně rychle. Je to příjemnější. Čumák je spíš pocitově bezpečnější.

Váš syn Michal pojede v rodinném Ivecu, Jaroslav  junior opět jako navigátor Aleše Lopraise. Nechystáte v budoucnosti rodinnou posádku?  

Myslím, že rodinnou posádku dohromady nedáme. Rozhodli jsme se, že budeme eliminovat rizika. Kdybychom byli v jedné posádce a něco se stalo, byl by z toho velký průšvih. Budeme se na Dakaru podporovat.  Určitě se budeme hecovat s Alešem Lopraisem, s nímž v autě pojede Jarda. Míša pojede spíš jako rychlá asistence. Důležité je, aby při své premiéře Dakar dojel, pak může myslet i na pěkný výsledek. Je ale mladej a nevybouřenej, proto jsem k němu posadil do kamionu zkušeného Jardu  Miškolciho, který ho má krotit.

Foto: Tatra Buggyra ZM Racing

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.