Kalle Rovanperä poprvé vyzkoušel vůz Formule 2

Dvojnásobný mistr světa v rallye Kalle Rovanperä udělal první krok směrem k monopostové kariéře. Fin si poprvé vyzkoušel vůz Formule 2, když se připravuje na přechod do okruhových závodů a plánuje postoupit do F2 s cílem jednoho dne zkusit Formuli 1.

Prvním konkrétním krokem byl test vozu Formule 2, který Rovanperä absolvoval s týmem Hitech vybaveným vozy s logem Toyoty. Na sociálních sítích sdílel první snímky, na nichž se představuje za volantem F2, a současně se připravuje na nadcházející WRC Rally Japan.

„První test F2 je za námi. Jsem spokojený s tím, co jsme získali, a konečně jsme si vyzkoušeli, jak se s tímto vozem jezdí. Teď se soustředím na Rally Japan,“ uvedl Rovanperä.

Loni si finský závodník poprvé okusil monoposty při testu vozů Formule 4 a Formule Renault 3.5 na Red Bull Ringu a následně usedl i do vozu Red Bull RB8 F1. Vedle toho si připsal vítězství ve třech závodech Porsche Carrera Cup Benelux, čímž ukázal, že přechod z rallye k okruhovým závodům může být reálný.

Rovanperův plán pro rok 2026 je zúčastnit se japonské série Super Formula, která je považována za druhou nejrychlejší kategorii po Formuli 1. Cílem je po roce v Super Formule přesun do Formule 2 a následně potenciální angažmá ve F1.

„Přechod do Super Formule je jako skočit rovnou do hluboké vody. Jsou to rychlá auta, mnohem rychlejší než F2, a musím se naučit závodit v těsné blízkosti ostatních, zvládnout pneumatiky a fyzické nároky,“ vysvětluje Rovanperä. „Zimní příprava je klíčová – G-síly, rychlosti v zatáčkách, všechno je úplně jiné než rallye.“

Super Formule nabídne pouze sedm závodních víkendů, ale možnost testovat mimo oficiální závody má Rovanperä využít naplno. „Plán je jet sezónu Super Formule a testovat co nejvíc v Evropě, zejména na tratích GP, abych získal co nejvíc zkušeností,“ dodal.

Přechod do monopostů přináší nové technické i mentální výzvy. Rovanperä si uvědomuje, že startuje v podstatě od nuly a že budování tempa a závodních dovedností bude vyžadovat čas.

„Nemám žádný konkrétní časový plán ani přesně stanovené cíle. Každá sezóna je samostatný krok. Soustředím se na tvrdou práci a zlepšování, a pokud přijdou výsledky, vše je možné,“ říká 25letý Fin.

Pro Kalleho je tento krok více než jen kariérní změna. Je to strategická volba, která mu umožní postupně se přizpůsobit vyšším rychlostem, G-silám a složitosti vozu, aby byl připraven na maximální úroveň světového motorsportu.

 

Foto: Kalle Rovanperä

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.