Třetí místo na úvod. Marek Rybníček vybojoval při úvodním podniku vrchařského mistrovství Evropy ve francouzském St. Jean du Gard bronzový výsledek ve skupině 3. Radosti českého závodníka ale předcházel závodnický očistec.
„Třetí místo beru všemi deseti,“ opouštěl Rybníček Francii spokojený. Na cestě za bronzovým výsledkem mu totiž dalo pořádně zabrat deštivé počasí. „Naše pneumatiky se ukázaly na mokré trati jako absolutně nevhodné. Trápili jsme se s tím a nabrali kvůli tomu ztrátu. Byl to hodně divoký závod,“ popisuje.
Pro Marka Rybníčka, který v posledních čtyřech letech zářil na české scéně s KTM X-Bow GTX, šlo o první start v evropském šampionátu od roku 2019. Série pro něj sice novinkou nebyla, trať v St. Jean du Gard ale ano. Při svém předchozím působení v Evropě na ní totiž jezdec stáje Liqui Moly Racing nikdy nestartoval. Rovněž šlo o jeho premiérové vystoupení za volantem Škody Fabia R5.
Přestože se musel Rybníček ve Francii potýkat s řadou neznámých a nejednou komplikací, první závodní jízdu zvládl v neděli více než se ctí. Trať dlouhou 5 080 metrů s převýšením 341 metrů zdolal v čase 3:17,671. Tento výkon ho v rámci skupiny 3 zařadil na třetí příčku za Itala O´Playe (Mitsubishi Lancer EVO IX) a srbského jezdce Milovana Vesniče (Audi RS3 LMS), na kterého si středoevropští fanoušci okruhového závodění mohou pamatovat jako na vůbec prvního šampiona TCR Eastern Europe.
Před druhou jízdou se počasí neumoudřilo. Naopak. „Bylo to ještě horší. Jelo se v totálním dešti a mlze. Nebylo vidět na 50 metrů. Strašné podmínky,“ říká Rybníček. Většina účastníků skupiny 3 proto své pokusy nezlepšila. To se týkalo i Rybníčka, který tentokrát zajel čas 3:21,592. Našla se ale jedna výjimka. Tou byl Švýcar Manuel Santonastaso s BMW E21, který dokázal českého závodníka v konečném pořadí přeskočit.
Když už to vypadalo, že si Rybníček odveze z prvního závodu sezony čtvrté místo, přišel zvrat. Skupina 3 sice ještě zvládla své druhé pokusy odjet, to ale nebyl případ všech. Ředitelství závodu se totiž rozhodlo kvůli extrémním podmínkám druhou jízdu předčasně ukončit a nezapočítávat. Jako rozhodující se tak ukázaly první pokusy, v nichž skončil Rybníček třetí. Při svém návratu na evropskou scénu tak přece jen mohl vystoupat na stupně vítězů.
„Jsme spokojení. Přijeli jsme s novým autem, které jsme nemohli pořádně otestovat a nevěděli jsme, co od něj očekávat. Zdejší trať navíc byla strašně náročná na zapamatování a proti mně stáli soupeři, kteří tu závodí několik let. Cílem bylo především otestovat auto, vyhnout se problémům a třeba udělat i nějaký hezký výsledek. A to se podařilo,“ uzavřel Rybníček své hodnocení.
Druhý podnik letošního mistrovství Evropy bude následovat už na konci tohoto měsíce. V neděli 27. dubna přijde na řadu mezi jezdci oblíbený rakouský Rechberg.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.