Dva triumfy ve skupině 2 a k tomu dvě druhá místa v celkovém pořadí. Tak dopadl pro Marka Rybníčka další letošní podnik mistrovství České republiky v závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem. K úspěchu mu pomohlo mimo jiné i nové nastavení převodů na jeho voze KTM X-Bow GTX i lehčí disky.
"Se svým výkonem jsem velice spokojený, protože jsme dokázali docela dost ujet zbytku pole. Čím rychlejší trať, tím více vyhovuje našemu KTM. Vždy se dá něco zlepšit, hlavně po jezdecké stránce. Dalo se jet určitě ještě rychleji, ale to by bylo vyšší riziko, do kterého jsem vzhledem k našemu náskoku nechtěl jít. Chtěl bych poděkovat svému mechanikovi Pavlu Hybáškovi, který odvádí společně s RTR projects na autě stoprocentní práci," byl rodák z Náměště nad Oslavou spokojen po skončení víkendu.
V dosažení dobrých výsledků Rybníčkovi nezabránila ani skutečnost, že musel startovat již na použitém obutí. "Máme docela problém s pneumatikami. Ty stále nejsou k dispozici a tak jsme museli použít obutí z minulých závodů. Jinak by ten výsledek byl možná ještě lepší," věří.
V sobotu musel Rybníček i jeho soupeři zvládnout vše na "první dobrou". Kvůli velkému počtu havárií a nakonec i lehkému dešti se totiž program dne neustále protahoval, až byl první závod předčasně ukončen. Startovní pole tak místo dvou závodních jízd odjelo nakonec jen jednu. Někteří ji navíc museli dokončovat až v neděli po dvou odjetých jízdách druhého závodu. Organizátoři se k tomuto kroku rozhodli proto, aby jezdcům zajistili pro jízdu stejné podmínky jako soupeřům, kteří už ji stihli odjet během prvního dne. V sobotu večer ale něco takového nebylo možné kvůli dešti a v neděli ráno zase kvůli chladným teplotám.
Rybníčkovi se toto rozhodnutí příliš nezamlouvalo, ačkoli on sám stihl odjet svou jízdu už v sobotu: "Podle mého názoru to bylo nešťastné rozhodnutí. Deset procent startovního pole dojíždělo sobotní závodní jízdu v neděli, když už měli za sebou další dvě jízdy. Nemyslím si tedy, že to bylo dobré rozhodnutí. Ale ještě horší by bylo, kdyby se závod anuloval. S tím nikdo nesouhlasil. Ale nikdy se zkrátka nedá rozhodnout tak, aby byli všichni spokojeni," uznává.
V neděli ho pak nerozhodilo ani to, že byl v neděli krátce po začátku své třetí jízdy zastaven: "Kvůli lehké havárii vozidla přede mnou mi asi kilometr po startu ukázali červenou vlajku. Musel jsem se proto vrátit a absolvovat opravnou jízdu. To už se mi dlouho nestalo," dodává.
O další body do mistrovství republiky bude Rybníček bojovat o víkendu 19.-21. srpna v Albrechticích u Lanškrouna: "Už budeme mít vše tak, jak má být. Dostaneme k dispozici nové pneumatiky a nasadíme i další vylepšení, se kterými budeme opět moci ataktovat přední příčky v mistrovství České republiky," je optimistou.
Foto: Archiv Marka Rybníčka
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.