Nejrychlejší trať v evropském kalendáři. Jerman se těší na švýcarský fičák

5 180 metrů dlouhá trať, na které ti nejlepší dosahují průměrné rychlosti až 180 km/h. Taková je další výzva pro Martina Jermana. Český vrchař o víkendu absolvuje čtvrté letošní vystoupení na scéně evropského šampionátu při podniku St. Ursanne - Les Rangiers. Švýcarský závod je považován za nejrychlejší v celém kalendáři.

"Je to ta nejrychlejší trať, na kterém jsem v Evropě kdy startoval," potvrzuje Jerman. "Do zatáček se tu najíždí ve velkých rychlostech. Navíc do nich není vidět. Sice se dají projet naplno, ale musíte to správně trefit," přibližuje náročnost švýcarského podniku.

Podnik St. Ursanne - Les Rangiers je podle Jermana výjimečný také svou atmosférou. "Každoročně chodí spousta lidí, kteří závodům do vrchu fandí. Organizátoři pro ně navíc dělají strašně moc. V rychlých zatáčkách a dalších částech jsou tu dokonce tribuny, což na závodech do vrchu rozhodně nebývá zvykem. Také je tu pro fanoušky přichystáno například občerstvení a další věci. Jede se ve starobylém městě a atmosféra je skutečně exkluzivní," dodává.

Švýcarského závodu už se jezdec stáje Liqui Moly Racing nezúčastnil šest let. To ale neznamená, že by nevěděl, do čeho jde. Naopak - jeho vzpomínky z minulých let jsou velmi pestré. "Například v roce 2013 jsem tu s Mitsubishi vyhrál ve své třídě. Také tu ale těžce bourala má dcera," vrací se ke svým předchozím startům.

Na letošní čtvrté evropské vystoupení přijíždí vrchařský matador povzbuzen. Před dvěma týdny totiž dosáhl při podniku seriálu FIA International Hill Climb Cup v německém Osnabrücku na třetí místo ve skupině 2. Vydařený byl také jeho dosud poslední start v mistrovství Evropy. Ten se odehrál v červnu při jiném německém podniku Glasbachrennen a pro Jermana skončil čtvrtým místem ve skupině. Jde o jeho dosud nejlepší letošní výsledek v šampionátu.

Optimistou je i tentokrát. Ve Švýcarsku totiž bude důležitý výkon motoru, což je oblast, ve které se může na své Lamborghini Huracán GT3 spolehnout. "Myslím si, že jde o trať, která by nám mohla vyhovovat. Od startu se neskutečně letí, vracáky přicházejí až v závěru," prozrazuje. Současně doufá, že se nenaplní předpověď počasí. "Mám trochu obavy z toho, že by v neděli mohlo zapršet. To by bylo o něco komplikovanější. Ale uvidíme," uzavírá.

Právě neděle je vyhrazena závodním jízdám. Jezdci absolvují celkem dvě a o konečných výsledcích rozhodne součet obou výkonů. První vozy vyrazí do akce v 7:00 hodin. Závodu budou předcházet tři sobotní tréninky.

Foto: Martin Jerman via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.