Rallye Dakar 2025 přinesla týmu Buggyra ZM Racing jednu z největších výzev v jeho historii (uvnitř galerie).
Šéf týmu Martin Koloc označil letošní ročník za pravděpodobně nejtěžší Dakar, který kdy absolvovali. „Trať byla nesmírně náročná, extrémně těžká nejen svým profilem, ale i všemi okolnostmi. Byl to Dakar, který mohl skončit lépe, ale i hůř. Hlavně však přinesl spoustu poznatků pro budoucí rozhodnutí,“ uvedl Koloc.
Navzdory obtížným podmínkám fungoval tým perfektně jako celek. „Celá sekce kamionů i T1+ byla skvělá. I v nejtěžších momentech panovala dobrá nálada a všichni bojovali, jak mohli. To ukazuje na silného týmového ducha, za což všem děkuji,“ dodal šéf týmu.
Pro Karla Posledního šlo o premiérovou účast na Dakaru a podle Koloca svou roli zvládl na výbornou. „To, že dokázal dojet těžké etapy v poušti Empty Quarter, je obdivuhodné. Stabilně se zlepšoval a učil, což byla jeho hlavní mise na Dakaru. Zvládl ji na sto procent a položil pevnou základnu pro svůj další jezdecký rozvoj v letech 2025 až 2026,“ uvedl Koloc.
Martin Šoltys podle šéfa týmu překvapil svým tempem. „Neočekával jsem, že bude schopen jet tolik etap v kontaktu s nejužší špičkou. Potýkal se s problémy, stejně jako ostatní, a neměl pokaždé štěstí. Nicméně odvedl solidní práci a konečně se sžil s novým autem, na jehož vývoji se podílel. Je škoda, že se mu nepodařilo dokončit včerejší etapu, aby byl Dakar plně dotažený do konce. Nicméně máme cenné poznatky pro další vývoj,“ dodal Koloc.
Aliyyah Kolocová letos jezdecky vyrostla a dokázala, že je schopná konkurovat absolutní světové špičce. Nicméně technika ji brzdila. „Naše auto bez turba nebylo schopné se vyrovnat špičkovým strojům. Očekávali jsme spolehlivost, která se ale nenaplnila. Technické problémy nás provázely během většiny etap. Nicméně Aliyyah si poradila skvěle, naučila se spoustu věcí včetně oprav a ukázala urputný bojový duch. Teď je na straně týmu, aby jí co nejrychleji poskytl konkurenceschopnější a spolehlivější auto,“ uvedl Koloc.
Tým Buggyra ZM Racing se intenzivně připravuje na další soutěže. „V sekci kamionů stavíme nové auto, které bude testovat Martin Šoltys. Karel Poslední pak usedne do současného modelu EVO3 a oba budou absolvovat rozsáhlý závodní program včetně závodů v Evropě, Maroku a samozřejmě Dakaru,“ prozradil Koloc.
Co se týče sekce T1+, plány týmu se zaměřují na vývoj turboauta, které bude spolehlivější a výkonnější. „Prioritní je poskytnout Aliyyah auto bez výkonového handicapu. Intenzivně testujeme v různých evropských destinacích a plánujeme závody v Abu Zabí a Číně. Chceme, aby auto bylo plně připravené na Dakar 2026,“ vysvětlil Koloc.
Navzdory náročným podmínkám a technickým problém tým Buggyra ZM Racing dokazuje, že má ambice a schopnosti soupeřit s těmi nejlepšími. Budoucí plány naznačují, že tým rozhodně nepoleví ve své snaze udržet se na vrcholu v nejnáročnějších podnicích motoristického sportu.
Foto: Buggyra
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.